امام جمعه ایلام گفت:اگر باز به اروپایی‌ها اعتماد کنید باید بدانید که اروپایی‌ها بدون آمریکا کوچکترین اقدامی در اجرای برجام نخواهند داشت.
کد خبر: ۶۰۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 11 May 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: دولت در آزمون مذاکره با آمریکا نمره قبولی نگرفت و از این آزمایش بزرگ موفق نشد. اگر توصیه‌های دلسوزانه رهبر حکیم انقلاب نسبت به عدم اعتماد به آمریکا عمل می‌شد امروز شاهد این اتفاق بزرگ که خسارت‌های  جبران ناپذیری به کشور وارد کرد و منافع ملی را اینچنین به تاراج گذاشت، نبودیم.

وی ادامه داد: اعتماد به آمریکا و غرب و غفلت از شمشیر خدعه و خیانت آنان غفلت از هشدار مهم رهبری مبنی بر توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: خودشیفتگی در مذاکره با شش قدرت جهانی و غفلت از قدرت جمهوری اسلامی ایران و نادیده گرفتن سوابق عهدشکنی طرف‌های مقابل ، خوشبینی به اروپا و غفلت از سیطره آمریکا بر معادلات سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا از خسارت‌های بزرگ به نظام و انقلاب اسلامی است و مسببان این فاجعه بزرگ سیاسی اقتصادی و امنیتی و حیثیتی باید در برابر تاریخ و امام و انقلاب و خون هزاران شهید جوابگو باشند گرچه هیچ جوابی جز شرمساری در پیشگاه ملت بزرگ ایران ندارند.

خطیب جمعه ایلام گفت: مشکل امروز مردم گرانی دلار هفت هزارو 400 تومانی و سکه دو میلیون تومانی بوده نه جنجال بر سر فیلترینگ تلگرام، وضعیت آشفته بازار ارز نتیجه تحلیل‌های غلط و خوش‌بینی‌های خلاف واقع است.

وی ادامه داد: قطعا دشمن با ترفندهای مختلف دایم علیه انقلاب و نظام توطئه می‌کند ، مسؤولان باید واقع‌بینانه رفتارهای دشمن را رصد کنند و آن را صادقانه برای مردم توضیح دهند ، دولتمردان با درک صحیح از جنگ اقتصادی و حجم گسترده رفتارهای دشمن علیه مردم آگاهی کامل داشته باشند تا با کمک ملت و تقسیم کار بین آحاد مردم بتوان بر مشکلات غلبه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: کشورهای اروپایی بارها در قبال نقض تعهدات ایالات متحده آمریکا حفقان گرفتند و با رویکرد حمایتگرایانه اروپا در قبال آمریکا بدتر از آمریکا عمل کردند.

وی ادامه داد: اینکه آقایان می‌گویند مزاحم برجام از برجام خارج شد چرا در این دو سال و نیم از این مزاحم عهدشکن هیچ حرفی زده نشد و گفته می‌شد باید با کدخدا مذاکره کرد و کنار آمد و مکرر گفته می‌شد برجام فتح‌الفتوح و بزرگ‌ترین پیروزی و نفس کشیدن را منوط به برجام کردند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: حالا برای این اشتباه در برابر ملت و امام و رهبری چه پاسخی دارید، منافع ملی را به خطر انداختید و حالا حاضر نیستید به شکست این پروژه اعتراف کنید و از پیشگاه ملت و رهبری عذرخواهی کنید و باز پروژه دیگری را در ادامه برجام با اروپایی‌ها که در طول 40 سال انقلاب بدترین برخوردها با ملت ایران داشتند را شروع کردید.

لطفی تصریح کرد: اگر باز به اروپایی‌ها اعتماد کنید باید بدانید که اروپایی‌ها بدون آمریکا کوچکترین اقدامی در اجرای برجام نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: بنابراین در چنین شرایطی نمی‌توان از آلمان و انگلیس و فرانسه انتظاری داشت که آنها بدون آمریکا برجام را حفظ کنند، سگ زرد هم برادر شغال است.

وی ادامه داد: شما می‌گفتید اگر آمریکا از برجام خارج شود یقینا تصمیمی غافلگیرانه و پشیمان کننده اخذ می‌کنید چرا در واکنش به رفتار آمریکا منفعلانه برخورد کردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار