این سالها همواره با انتشار خبر بازگشایی دیگر مرزها نظیر خسروی در استان کرمانشاه آیت دغدغه در هم استانی ها و علاقمندان ایلام شکل گرفته است که شاید بازگشایی دیگر مرزها بر انتخاب مهران بعنوان مرز خروجی تاثیر منفی بگذارد.
کد خبر: ۶۰۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 13 May 2018

تابناک ایلام ::صرفنظر از ظرفیت های نفت وگاز ‌و گردشگری استان ایلام ،دارا بودن مرز مشترک با کشور عراق ،مبادلات تجاری مرزی بعنوان یک مزیت نسبی برای ایلام مطرح بوده است.


در کنار مرز اقتصادی و تجاری مهران در استان ایلام ،این سالها این استان و مرز مهران بدلایلی نظیر امنیت ،نزدیکی ،دسترسی آسان و تجربه مهمان نوازی مردم نجیب استان ایلام بعنوان دروازه اصلی عتبات عالیات ومهمتر از همه گذرگاه وبارانداز میلیونی زایرین اربعین حسینی نام گرفته است.


این روزها نام ایلام و مهران با اربعین عجین شده و کمتر ایرانی وجود دارد که با نام آشنای مهران و ایلام آشنا نباشد یا حداقل در کنار اربعین این دو نام به گوشش نخورده باشد.


اما این سالها همواره با انتشار خبر بازگشایی دیگر مرزها نظیر خسروی در استان کرمانشاه آیت دغدغه در هم استانی ها و علاقمندان ایلام شکل گرفته است که شاید بازگشایی دیگر مرزها بر انتخاب مهران بعنوان مرز خروجی تاثیر منفی بگذارد.


برخی نیز دغدغه مندانه آماده سازی زیرساخت‌های ارتباطی وجاده ای نظیر ایجاد بزرگراه و کوتاه سازی مسیرها را راهی مناسب برای باقی ماندن ایلام ‌مهران بعنوان انتخاب اول زایرین عتبات وعالیات و اربعین دانستند ،موضوع مهمی که با تصویب آن در هیات دولت توانست این خواسته و آرزوی دغدغه مندان ایلامی را محقق سازد.


نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در تماس با این رسانه از تحقق پیگیری ها در تصویب بزرگراه کرمانشاه حمیل ایلام خبر داد و‌گفت:در دیدار روز گذشته با معادن وزیر راه وشهرسازی خبر تصویب بزرگراه کرمانشاه حمیل ایلام در هیات دولت واصل شد.


جلال میرزایی گفت : با تصویب این بزرگراه مسیر کرمانشاه به ایلام بیش لز ۵۰کیلومتر نزدیکتر خواهد شد.


نماینده ایلام افزود ؛با اجرایی شدن این طرح و کاهش فاصله ،ایلام و مهران همچنان محور کنگره بزرگ اربعین باقی خواهند ماند.


نماینده ایلام‌تصریح کرد:ایجاد بزرگراه بعنوان یک ضرورت ، در کنار مرز تجاری مهران می تواند در روند توسعه استان تاثیر گذار باشد ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
بیش از ده سال است که از مسئولین و نمایندگان ادوار گذشته وعده تصویب و اجرای این طرح رو شنیدیم ولی متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. بر هیچ کس پوشیده نیست که راه محور توسعه میباشد ای کاش با وجود تکنولوژی های اخیر این حکومت هم مانند حکومت های قبل که با بیل و کلنگ جاده میساختن (مثل جاده چالوس که در سال 1312 به بهره برداری رسیده) فکری به حال جاده های ایران میکرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار