رئیس انجمن جامعه شناسی ایران؛
رئیس انجمن جامعه شناسی ایران گفت:یکی از شاخصه های بارز استاد عبدالهی حضور در بطن اجتماع بود و تمام تلاش وی استفاده از توان انجمن های مردم نهاد جامعه شناسی برای رسیدگی به وضعیت جامعه بود و این علم را از درون دانشگاه به دل اجتماع وارد کرد و‌ حلقه اصلی اتصال رشته جامعه شناسی، اجتماع و مسئولان بود.
کد خبر: ۶۰۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶ 14 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  سید حسین سراج زاده در همایش نکوداشت مقام علمی دکتر محمد عبدالهی موسس انجمن جامعه شناسی ایران اظهار کرد: ایشان مسائل، خواست، مطالبات و نیاز جامعه را درک می کرد و به این موارد اشراف کامل و برای کاهش یا رفع آن مشکلات راهکار عملی داشت و دغدغه های جامعه را در قالب پروژه های ملی مطرح و به مسئولان گوشزد می کرد.


وی افزود: یکی از شاخصه های بارز استاد عبدالهی حضور در بطن اجتماع بود و تمام تلاش وی استفاده از توان انجمن های مردم نهاد جامعه شناسی برای رسیدگی به وضعیت جامعه بود و این علم را از درون دانشگاه به دل اجتماع وارد کرد و‌ حلقه اصلی اتصال رشته جامعه شناسی، اجتماع و مسئولان بود.


رئیس انجمن جامعه شناسی ایران یادآور شد: عبدالهی نقشی مهم در تثبیت علم جامعه شناسی داشت و این علم را به عنوان یکی از پایه های اصلی شاخه علوم انسانی و نظری را در سطح دانشگاه های کشور معرفی کرد.


سراج زاده گفت: رشته جامعه شناسی با توجه به حساسیت و وظیفه ای که دارد باید از حصار دانشگاه خارج و برای شناخت، بررسی و تحلیل معضلات و مباحث جامعه باید وارد بطن اجتماع شود و جامعه شناسی به عنوان یکی از پایه های شاخه علوم انسانی پلی بین جامعه، شناسایی مشکلات و معضلات اجتماع، مردم، پژوهشگران و مسئولان دستگاه های اجرایی است.


وی با بیان اینکه جوامع کنونی سرشار از مشکلات و مسائل اجتماعی است، افزود: رفع این مشکلات نیازمند تغییر رویکرد و‌ بینش مسئولان اجرایی و علمی کشور توسط جامعه شناسان است و‌ تغییر نگاه مسئولان و جامعه شناسان موجب رفع مشکلات اجتماع و مردم می شود.


سراج زاده یادآور شد: حل مشکلات اجتماعی ایران تنها با تغییر فهم و درک دقیق از معضلات جامعه و نیز تحلیل، ارائه راهکار این مشکلات از سوی پژوهشگران، مسئولان و جامعه شناسان امکان پذیر است و در این راه باید سرمایه های علوم اجتماعی و انسانی استفاده و بکارگیری شوند.


وی تاکید کرد: پروژه ها و تحقیقات علمی در حوزه جامعه شناسی با توجه به اهمیت موضوع که برگرفته از ارتباط مستقیم با اجتماع است، حساسیت بسیار بالایی دارد چرا که باید این پژوهش ها راهی برای رفع مشکلات جامعه داشته نه اینکه با بی دقتی و فارغ از اطلاعات دقیق و روشن در خصوص آن مشکل خود به یک معضل تبدیل شود.


رئیس انجمن جامعه شناسی ایران افزود: باید جامعه شناسان و عالمان و فعالان این رشته برای شناخت، تحلیل و رفع مشکلات جامعه بدور از تنگ نظری فکری از دیگر سرمایه های فکری و علمی موافق و مخالف بهره گیری و هم افزایی کند و در راستای تحقق اهداف پژوهش ها پذیرای همه سلایق فکری، احزاب، گروه های متنوع باشند و نگاهی فرافکری داشته باشند.


سراج زاده افزود: جامعه شناسی نباید تنها یک علم آکادمیک باشد بلکه هدف اصلی شکل گیری این رشته شناسایی مشکلات و حلال معضلات و تلاش برای بهبود زندگی مردم جامعه است.


این همایش با حضور اساتید برجسته جامعه شناسی کشور، مسئولان دستگاه های فرهنگی استان خانواده دکتر عبدالهی، اساتید و دانشجویان رشته جامعه شناسی دانشگاه ایلام برگزار شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار