فرماندار ملکشاهی با اعلام اینکه این شهرستان با فقر سفره های آب شیرین مواجه است، گفت: بزودی راه اندازی سیستم آب شیرین کن ملکشاهی در دستور کار قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۰۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 14 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد تاسمه  اظهار کرد: آب آشامیدنی مردم این شهرستان هم اکنون از سفره های زیرزمینی تامین می شود که به لحاظ کمیت و کیفیت جوابگوی جمعیت شهرستان نیست.

وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید پروژه انتقال آب از سد چم گردلان به شهرهای ارکواز ، دلگشا ، مهر و روستاهای مسیر در دست اقدام قرار گرفته است.

فرماندار ملکشاهی یادآور شد: مرحله نخست این پروژه شامل یک ایستگاه پمپاژ و 6 کیلومتر خط انتقال و برق رسانی انجام گرفته اما برای تکمیل پروژه و احداث تصفیه خانه به بودجه ملی و استانی نیاز است که در سفر استاندار به شهرستان روند تسریع این پروژه مورد بررسی و تأکید قرار گرفت.

تاسمه تاکید کرد: با توجه به زمانبر بودن آبرسانی از سد چم گردلان به شهرها و روستاهای تابعه شهرستان با دستور استاندار یک دستگاه آب شیرین کن برای رفع مشکل شوری آب شرب در شهر ارکواز راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه کار مطالعاتی و کارشناسی این پروژه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود، یادآور شد: نصب این دستگاه آب شیرین کن موقتی بوده و پروژه اصلی آبرسانی از سد چم گردلان با قوت ادامه خواهد یافت./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار