مطالعات به این نکته اشاره دارند که گرسنگی موجب می شود تا بدن کربوهیدارت های ذخیره شده را بسوزاند که می تواند روند کاهش وزن را تسریع کند. اما برخی معایب و اشکالات چندان از این مزایای تناسب اندام دور نیستند.
کد خبر: ۶۰۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 16 May 2018

اغلب به مردم توصیه می شود تا از غذا خوردن پیش از پیاده‌روی یا انجام هر گونه فعالیت جسمانی پرهیز کنند. برخی افراد ممکن است این گونه برداشت کنند که ورزش کردن با معده خالی ایده آل است.

آیا غذا خوردن پیش از ورزش بی خطر است؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "مدیکال دیلی"، اما نتایج پژوهش ها و گفته های کارشناسان سلامت نشان می دهد رابطه بین وعده های غذایی و ورزش پیچیده‌تر از این است.

اگر فردی پس از یک وعده غذایی ورزش کند چه اتفاقی رخ می دهد؟

به طور کلی، انجام فعالیت جسمانی پس از یک وعده غذایی کامل توصیه نمی شود. از آنجایی که رگ های خونی به سختی در تلاش هستند تا خون اضافی پمپاژ شده توسط قلب طی ورزش را انتقال دهند، رگ های خونی غیر مرتبط دیگر (به عنوان مثال، آنهایی که با گوارش در ارتباط هستند) منقبض می شوند. این می تواند به احساس ناخوشی جسمانی و معده درد منجر شود.

به گفته دکتر دانیل ویجیل استادیار علوم سلامت در دانشگاه کالیفرنیا، رفلاکس، سکسکه، یا استفراغ نیز می توانند در بسیاری از موارد رخ دهند.

این به معنای آن است که مردم باید با معده خالی ورزش کنند ... آیا این گونه است؟

مطالعات به این نکته اشاره دارند که گرسنگی موجب می شود تا بدن کربوهیدارت های ذخیره شده را بسوزاند که می تواند روند کاهش وزن را تسریع کند. اما برخی معایب و اشکالات چندان از این مزایای تناسب اندام دور نیستند.

به گفته جسیکا جونز متخصص تغذیه، این که پیش از ورزش به میزان کافی غذا نخورده باشید می تواند به شکل گیری سرگیجه، حالت تهوع، سبکی سر، یا بی حالی منجر شود و این می تواند احتمال آسیب دیدگی را نیز افزایش دهد.

زمانی که فردی غذا نمی خورد، سطوح گلیکوژن که به عنوان سوخت برای سلول های بدن در نظر گرفته می شود، افت می کنند. در شرایطی که این می تواند به چربی سوزی کمک کند، اما در برخی موارد به واسطه تجزیه پروتئین برای کسب انرژی مورد نیاز هنگام ورزش از دست رفتن توده عضلانی را نیز به همراه دارد.

به گفته جنیفر لی مربی تناسب اندام، توده عضلانی در سوخت و ساز، عملکرد بدن و پیری کمک حال انسان است. شما قصد دارید چربی سوزی را تجربه کنید، اما در عین حال دوست ندارید که توده عضلانی خود را از دست بدهید.

در شرایطی که زمان ورزش بر اساس نیازها و شرایط هر فردی متفاوت خواهد بود، به طور کلی توصیه می شود تا افراد یک یا دو ساعت پیش از ورزش غذا نخورند. این به معده اجازه می دهد با آغاز ورزش تخلیه شده و از روند گوارش بدون بروز اختلال اطمینان حاصل شود.

اما اگر چند ساعت از آخرین وعده غذایی شما می گذرد، پیش از ورزش باید یک میان وعده کوچک مصرف کنید. بر همین اساس از خستگی بدن پیشگیری می شود و با توجه به مواد مغذی دریافتی عملکرد بهتری خواهد داشت.

مواد غذایی با محتوای اسید زیاد و غذاهای چرب و در برخی موارد محصولات لبنی نباید پیش از ورزش مصرف شوند. متخصصان تغذیه میان وعده هایی متشکل از کربوهیدارت ها و پروتئین که کمتر از 200 کالری دارند را برای افزایش سطوح انرژی توصیه می کنند. میوه های خشک، یک تخم مرغ پخته، مغزهای خوراکی، گرانولا بار یا یک تست برخی از گزینه هایی هستند که می توانند مد نظر قرار بگیرند.

تامین آب مورد نیاز بدن نیز باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد. نوشیدن دو فنجان آب چند ساعت پیش از ورزش و یک فنجان آب 10 تا 20 دقیقه پیش از ورزش روش خوبی است که می توانید مد نظر قرار دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار