معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از مردم درخواست داریم جهت حفظ سلامتی خود و خانواده از مصرف قارچ های خودرویی که در بازار عرضه می شود خودداری کنند و در صورت تمایل به مصرف قارچ از قارچ های بسته بندی استفاده کنند.
کد خبر: ۶۰۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 16 May 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مهتاب شاهماری در خصوص مصرف قارچ های سمی اظهار داشت: نظر به این که گزارشاتی از مسمومیت با قارچ های وحشی و سمی داریم و به دلیل خطرات ناشی از مصرف این قارچ ها لازم است که هم استانی ها این موضوع را رعایت کنند.

وی افزود: از مردم درخواست داریم جهت حفظ سلامتی خود و خانواده از مصرف قارچ های خودرویی که در بازار عرضه می شود خودداری کنند و در صورت تمایل به مصرف قارچ از قارچ های بسته بندی استفاده کنند.

وجود ۳۰۰ گونه گیاهی در استان ایلام

قارچ، کنگر، پنیرک، کله شنگ، تره، بوره ولی، پاغازه، شنگ، آوندول، علف چشمه، پیازکوهی، سیرکوهی و انواع قارچ های کوهی از جمله گیاهان خوراکی شناسایی شده و معروف دشت ها و کوهستان های ایلام محسوب می شوند.

حدود ۸۷ درصد مساحت استان ایلام را عرصه های مرتعی و جنگلی تشکیل می دهد عرصه هایی که رویشگاه هزار گونه گیاهی است که از این تعداد، دستکم ۳۰۰ گونه شناخته شده آن برخوردار از خواص درمانی و صنعتی هستند.

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار