مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: این مجموعه در بخش بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل با کسب 100 امتیاز کامل ، رتبه برتر را در بین31 استان در سال 1396کسب کرد.
کد خبر: ۶۰۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 22 May 2018

محمدحسین ریاحی اظهار کرد: به تازگی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارتخانه در نامه ای از تلاش های یزد در کسب رتبه برتر در ارزیابی عملکرد بیمه بیکاری قدردانی کرد.
وی افزود: این رتبه بر اساس ارزیابی سالانه عملکرد واحدهای اجرایی استان ها به منظور بررسی و سنجش میزان تحقق برنامه های پیش بینی شده به دست می آید.
مدیرکل تعاون یزد در باره فعالیت های استان در این ارتباط تصریح کرد: برای صیانت از نیروی انسانی با تاکید بر ارتقای بهره وری نیروی کار و در جهت تعمیق اصل سه جانبه گرایی ،حفظ و صیانت از نیروی کار، برنامه هایی در مورد بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل در استان اجرا شد.
ریاحی با بیان اینکه با اجرای برنامه های حمایتی زمینه جذب دوباره مقرری بیمه بیکاری را فراهم کردیم، ادامه داد: این تلاش ها موجب شد تا میزان بیمه بیکاری مقرری بگیران در استان کاهش یابد.
وی اظهار کرد: تعداد کل ثبت ‌نام کنندگان بیمه بیکاری سال 96 ، پنج هزار و 44 نفر بود در حالیکه در سال جاری تعداد ثبت‌نام کنندگان در استان کاهش یافت.
این مسئول در عین حال یادآور شد: این آمار در سال 95 چهار هزار و 589 نفر بود که با توجه به برنامه های حمایتی دولت و جذب بیکاران بدون مقرری تعداد آنها در سال 96 افزایش یافت.
وی بیان کرد: از پارسال تا فروردین امسال با توجه به معرفی برخی این افراد به بازار کار ، تعداد مقرری بگیران کاهش یافت.
وی ادامه داد: این تعداد در فروردین‌ ماه امسال 596 نفر بود در حالی که این رقم در فروردین سال گذشته 725 نفر بود و بیانگر کاهش 129 نفری و حدود 18 درصد تعداد ثبت نام کنندگان بیمه بیکاری در استان است.
مدیرکل تعاون یزد، عنوان کرد: از دلایل عمده تحقق برنامه های پیش بینی شده در شاخص های اولویت دار بیمه بیکاری، اشتغال دوباره مقرری بگیران بیمه بیکاری از طریق آموزش در مراکز فنی و حرفه ای است.
وی ادامه داد: این امر منجر به ارتقای سطح مهارتی و در نتیجه تسهیل در ورود آنان به بازار کار می شود و اشتغال دوباره مقرری بگیران از طریق کاریابی های غیردولتی بود.
ریاحی از دیگر شاخص های حائز اهمیت این حوزه را حمایت از کارگران واحدهای اقتصادی که با مشکل مواجه شدند و کمک به واحد اقتصادی مشکل دار عنوان کرد.
وی با اشاره به آمار بالای بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی هم گفت: در این راستا 2برنامه عمده طرح کارورزی در محیط‌های کار برای دانش آموختگان دانشگاهی و طرح کار در محیط واقعی برای کسانی که دارای مدارج غیر عالی هستند، در اولویت است.
دبیر کارگروه اشتغال استان یزد تصریح کرد: همچنین برنامه‌هایی مانند طرح اشتغال روستایی، طرح اشتغال فراگیر و طرح مشاغل خانگی در حال اجراست که میزان سهم اعتبار مصوب کارگروه اشتغال برای معرفی به بانک‌ها در بخش وام اشتغال فراگیر 134درصد و روستایی و عشایری 176 درصد تحقق یافت.
وی با بیان اینکه سهم یزد در بودجه مصوب اشتغال نسبت به اعتبار ابلاغی مطلوب بود ، افزود: از این لحاظ ، یزد در میان چهار استان پیشرو کشور قرار دارد.
به گفته ریاحی ، طرح اشتغال روستایی از اول بهمن سال 96 در استان شروع شد و تاکنون مجموعا 762 طرح با اعتباری افزون بر 146 میلیارد تومان و تعهد اشتغال 2هزار و 405 نفر ارائه شد در حالی که سهم استان در مرحله اول 83.2 میلیارد تومان با تعهد یکهزار و 110 نفر اشتغال اعلام شده بود.
وی افزود: سال 96 در بخش اشتغال فراگیر، 136 طرح با اشتغال یکهزار و 904 نفر با 144 میلیارد تومان تسهیلات تصویب شد.
این مسئول درباره اشتغال خانگی هم گفت: در این بخش در سال گذشته 11 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به افراد در نظر گرفته ‌شد، اگر این موضوع تحقق یابد، برای هزار و 150 نفر شغل ایجاد می‌شود .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
ماشاآ الله به جناب آقای دکتر روحانی
مرحبا
خسته نباشی دلاور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار