جلسه بررسی راهکارهای کاهش خسارت به زنبور داران با حضور نمایندگان سازمان جهادکشاورزی، اتحادیه زنبورداران و سایر ارگانهای ذیربط در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام برگزار گردید.
کد خبر: ۶۱۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 23 May 2018
به گزارش تابناک ایلام ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در این جلسه گفت:با توجه به بارش های مناسب بهاری، شرایط زیستی مطلوبی برای حضور پرندگان مهاجر بهاره به ویژه گونه زنبور خوار در استان فراهم گردیده است.
 
مازیار سلیمان نژاد افزود: با توجه به جمعیت بالای این گونه در استان، شکایاتی از طرف زنبورداران مبنی بر ایجاد خسارات توسط این گونه اعلام شده است .به همین دلیل در جهت بررسی راهکارهای کاهش خسارات به زنبور دارهای استان، این جلسه برگزار گردید.
 
وی در ادامه به بیان اهمیت حفاظت از تنوع زیستی واثرات بسیار مفید حضور پرندگان در طبیعت پرداخت و گفت: یکی از نقشهای موثر پرندگان به ویژه گونه زنبور خوار، کنترل حشرات و آفات کشاورزی است.
 
سلیمان نژاد تصریح کرد: اتلاف پرندگان به روشهای مختلف ازجمله استفاده از سموم خلاف قوانین و مقررات می باشد و با متخلفین برابر قانون برخورد می شود.
 
گفتنی است در این جلسه راهکارهای کارشناسی از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی استان برای کاهش خسارت به زنبورداران ارائه گردید./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار