صبح امروز دهها کامیوندار چرداولی در اعتراض به آنچه که آنها افزایش دوبرابری قیمت اقلام مورد نیاز از جمله لاستیک و روغن وهمچنین کرایه ناچیز حمل ونقل در مقابل هزینه ها ی بالا اعلام کرده اند، در نزدیکی پلیس راه شباب دست به تحصن زدند.
کد خبر: ۶۱۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 24 May 2018

صبح امروز دهها کامیون دار چرداولی در اعتراض به آنچه که آنها افزایش دوبرابری قیمت اقلام مورد نیاز از جمله لاستیک و روغن وهمچنین کرایه ناچیز حمل ونقل در مقابل هزینه ها ی بالا اعلام کرده اند، در نزدیکی پلیس راه شباب دست به تحصن زدند.

به گزارش تابناک ایلام،روزهای گذشته خبرهایی در خصوص اعتصاب کامیون داران در اعتراض به افزایش هزینه ها و کمی کرایه حمل و نقل در نقاطی از کشور مخابره شد. امروز این تحصن اعتراضی به شهرستان چرداول سرایت کرد، تحصنی که از وضعیت نامناسب معیشتی این صنف زحمتکش سرچشمه می گیرد.

کامیون داران متحصن ،نرخ پایین کرایه حمل ونقل کالا را در مقابل افزایش هزینه های نگهداری وتعمیرات ،گرانی سوخت وروغن ولاستیک ناعادلانه خوانده واز مسئولین مربوطه افزایش نرخ کرایه ها در راستای کاهش فاصله درآمد وهزینه ونهایتا تاثیر گذاری در وضعیت معیشتی خودرا خواستارند.

مرادی یکی از متحصنین به خبرنگار ما گفت: با وجود هزینه سرسام آور نگهداری کامیون ،افزایش قیمت قطعات یدکی ولاستیک وروغن واز طرفی پایین بودن نرخ کرایه حمل ،توان کار نداریم .ما حتی برای تامین معیشت خانواده هایمان در مانده ایم چه رسد به تامین هزینه ها!

رستمی دیگر کامیون دار معترض به وضعیت جاری گفت: با وجود اینکه هزینه ها چند برابر شده است اما نرخ کرایه براساس 5سال پیش محاسبه می شود .برای اینکه دخل وخرجمان یکی شود باید نرخ کرایه ها متناسب با گرانی قطعاب وخدمات افزایش یابد.

معاون اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان ایلام به اتفاق جمعی از مسئولین محلی شهرستان چرداول با حضور در جمع کامیونداران متحصن ،به خواسته های آنان گوش فرا دادند. صفرصادقی راد قول داد که خواسته های کامیونداران را پیگیری نموده ومطالبات آنان را در حد وتوان ووظیفه اجرایی نماید .صادقی رادهمچنین  از افزایش 20درصدی کرایه حمل ونقل خبرداد .

معاون حمل ونقل وپایانه های استان در حالی از افزایش نرخ کرایه حمل ونقل خبر می دهند که روز گذشته رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور با بیان این‌که کامیون‌داران به افزایش دوبرابری قیمت اقلام مورد نیاز از جمله لاستیک و روغن اعتراض داشتند، از افزایش کرایه حمل بار تا سطح ۲۰درصد برای جبران بخشی از گرانی‌ها و کم‌باری خبر داد.

محمد خان‌بلوکی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر جمعی از کامیون‌داران در چند شهر محدود گفته است :‌ این اعتراضات به‌دلیل گرانی تمامی اقلام موردنیاز کامیون‌داران بوده، قیمت لاستیک، روغن و... 2 برابر شده و کار و معیشت کامیون‌داران را دچار مشکل کرده است.

برهمگان واضح ومبرهن است که بخش اعظمی از حمل ونقل کالا در سطح کشور بر دوش  کامیونداران قرار داشته و این صنف با وجود زحمات شبانه روزی که در گرما وسرما و دوری از خانواده ها متحمل می شوند ،همانند دیگر صنوف حق دارند که از مزایای مناسبی در قبال کار خود برخوردار شوند.

افزایش سرسام آور هزینه ها تعمیر ونگهداری وسوخت خودور از یک سو ،خطرات جانی ومالی که این قشر در جاده های بین شهری به جان می خرند از سویی دیگر بر خطرآفرین ومشقت بار بودن این شغل افزوده است بنابراین دستگاههای متولی باید با نیم نگاهی به مسایل ومشکلات جاری ،زمینه برخورداری این قشر از وضعیت معیشتی مناسب را فراهم آورند.

مسئولین امر وخصوصا سیاستگذاران حوزه اقتصادی کشور باید این تحصن ها واعتراضات مسالمت آمیز را هشداری جدی به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور به حساب آورده و به راحتی از کنار آن نگذرند.اینکه امروز این تحصنها با پادرمیانی مسئولین محلی وانتظامی خاموش شده به معنای حل وفصل قطعی آن قلمداد نشود، بلکه ضروریست با تبیین راهکاری اصولی راه برون رفت صنوف مختلف کشور از مشکلات جاری را جستجو نمایند.

یقینا سر باز زدن از رفع مشکلات ودغدغه های مردم که عمدتا به مسایل معیشتی واقتصادی مرتبط می شود به جایی ختم خواهد شد که در شرایط موجود کشور ،خسران وزیان زیادی برای مملکت به ارمغان می آوردکه جمع کردن آن به همین راحتی امکانپذیر نخواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
باشدکه خداونداین فریادهارابشنود.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار