در حالیکه سوءمدیریت ها البته نه سوء مدیریت سیاسی وجناحی ! اقتصاد مملکت رابه مرز ورشکستگی کشانیده ،بیکاری ورکود اوج گرفته و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن بیداد می کند ،بسیاری از مردم برای نان شب خود وفرزندانشان مانده اند و برخی نیز برای رهایی از تنگناها به کلیه فروشی ونوزاد فروشی رویی آورده اند ،اما برخی مدیران ما با بازگشت به گذشته سودای سلطنت در سر می پرورانند
کد خبر: ۶۱۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 25 May 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی::هر چند اینگونه جا افتاده است که " ایرانیان حافظه تاریخی ندارند " سعدی برای چه ملتی سرود: «قوت حافظه گر راست نیاید در فکر/ عمر اگر صرف شود در سر تکرار چه سود؟»،اما به یقین می گویم که شاید تجربه ورویدادهای تاریخی نتوانند آنچنان باید وشایدبرای مردم عبرت آموز باشد ویا ایرانیان پیش آمد ها را در گذر زمان به دست فراموشی بسپارند،امااین یک قلم هر گز از حافظه ما ایرانیان پاک نخواهد شد که چهل سال پیش مردم ایران با هزاران امید وآرزو در انقلاب بزرگ قرن ،سلطنتی رابه زیر کشیدند که به زعم بسیاری از آنان با مشی زندگی ومدیریت ملوکانه خود ،شکاف طبقاتی را در ایران زیاد کرده بود.

مردم بخوبی بیاد دارند ویا لااقل نسلی که در انقلاب حضور نداشت، در کتاب ها وبرنامه های تکراری  " ایران در گذر تاریخ رسانه ملی" ،زندگی ملوکانه و کاخهای سلطنتی را بعنوان نماد ظلم ،نماد فاصله فقیر وغنی وفراموش نمودن توده ها وافزایش شکاف در زندگی مردم پذیرفته اند.

لااقل همه این راقبول دارند که تصویر  کاخ ها  وزندگی سلطنتی حاکمان وقت بعنوان نکته تاریک زندگی تجملاتی حاکمان در ذهن ما نقش بسته است. اما اینک که کاخها پر تعداد شده ،تجملات سر به فلک کشیده وفاصله ها افزونتر شده است،حتی مدیران پایینی کشور به سمت وسوی تجملات و زندگی متفاوت سوق داده شده اند ، چه پاسخی را می توان به تاریخ داد!؟

گویا مدیران ما اغلب در چمبره همان حافظه ناقص تاریخی گرفتار شده وبه مدد همان ضعف حافظه تاریخی، فراموش کرده اند که همین مردم ایران سال 57 از چه چیزی به ستوه آمدند ! چرا به خیابانها ریختند وخون دادند تا بت ها و مجسمه ها را به زیر بکشند ؟! اینها انقلاب کردند تا نشانی از تجمل در مدیران نبینند ،تا مدیرانی که با تکیه بر شعار اسلامیت انقلاب به مقام رسیده اند،ساده زیستی را پیشه کرده وهمسطح با مردم به رتق وفتق امور انان بپردازند!

هرچند ممکن است بیان این واقعیت به مذاق جمعی خوش نیاید، اما حقیقتا هر سال که از انقلاب فاصله میگیریم ،فاصله ها با اهداف وآرمانها بیشتر وبیشتر می شود ،فساد و تجمل وزندگی ومدیریت اشرافی و تملق واعلیحضرت گویی با تغییر اسلوب بازگشته ، نه تنهامدیران ارشد را در نوردیده بلکه با سرعت هرچه تمامتر به لایه های زیرین مدیریت نیز رسوخ کرده است .

مدیران قرار گرفته در اتاقهای شیشه ای در خیال خام خود اینچنین می پندارند که مردم چیزی را به یاد ندارند!! ممکن است ضعف حافظه تاریخی وجود داشته باشد ،اما واقعا مردم می بیند وقضاوت می کنند.

در حالیکه سوءمدیریت ها البته نه سوء مدیریت سیاسی وجناحی ! اقتصاد مملکت رابه مرز ورشکستگی  کشانیده ،بیکاری ورکود اوج گرفته و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن بیداد می کند ،بسیاری از مردم برای نان شب خود وفرزندانشان مانده اند و برخی نیز برای رهایی از تنگناها به کلیه فروشی ونوزاد فروشی رویی آورده اند ،اما برخی مدیران ما با بازگشت به گذشته سودای سلطنت در سر می پرورانند و بجای پرداختن به امور مردم وراضی نگه داشتنشان ،زندگی اشرافی ومدیریت سلطنتی ترتیب داده تا عملا بر زخم مردم نمک بپاشند،گویا اینان برگه ماموریت جدایی مردم از حکومت را در جیب میانی کتشان دارند!

در استانی قرار داریم که زیرزمین تا بامش فرصت ومزیت اقتصادی خوابیده است ،وقتی که به آروزهای مردان وزنانش در برنامه تلویزونی "روژیه تی "گوش فرا می دهی که در داشتن یک یخچال ، کولر ،فرش ویا تامین 5میلیون تومان آورده ساخت مسکن ، خلاصه می شود ،آنجاست که اوج سوء مدیریت ها ،ناکارآمدی ها وبی توجهی ها خود را نشان می دهند .در حالیکه در گوشه دیگری از همین استان ،آقای فرماندار برای مهیا نمودن زندگی زن وفرزندنش ساختمان مرمت شده دولتی را با هزینه هفتاد هشتاد میلیون تومانی دوباره مردمت می کند!

بنا برتخریب نیست ،بلکه می خواهیم با نقد صریح وبی پرده  در مملکت امام زمان ،فاصله ها واقدامات فاصله انداز را متذکر شویم ،می خواهیم بگوییم آقای فرماندار شهرستان مهران که از راه نرسیده لقب "شیخ الفرمانداران" رابه خود اختصاص داده اید ،درهمین شهری که شما فرماندار آن شده اید ،صدهها وبلکه هزاران خانوار زندگی می کنند که اکثر آنها بدون مبل وپرده جدید سالهاست گذران زندگی می کنند!می خواهیم بگوییم فرماندار قبل از شما باهمین مبلمان اداری مدیریت می کرد!با همین خانه سازمانی که یکی دوسال پیش مرمت شد خانواده اش را سکونت داد،چه لزومی به دوباره کاری وتحمیل هزینه به مردم بود!؟

اگر بنای شما بر  خدمت به خلق خدا ومردم محروم است ،با همان میز وصندلی های پیشین هم می توان مدیریت کرد!آقای فرماندار باور کنید که مهارت در مدیریت با میز وصندلی ومبلمان اداری آنچنانی مورد ارزیابی قرار نمی گیرد!اگر مدیر واقعا مدیر باشد، در یک خرابه هم می تواند سنگ بنای مدیریت اصولی ،علمی وتاثیرگذار خود را بگذارد.

جای تعجب است که وقتی شما می دانید در همین زندان ایلام ،سرپرستان خانواده های آبرومند زیادی  وجود دارند که به خاطر یک یا دومیلیون تومان در بندهستند وخانواده هایشان باسیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند ،اما شما هشتاد میلیون تومان را خرج ساختمان سازمانی نموده یا مبلمان اداری را دور انداخته ومیلیون ها تومان را صرف خرید مبلمان اداری  جدید نمایید !آیا می دانیدبا هشتاد میلیون تومان چند خانوار صاحب سرپرست می شوند؟!

آقای فرماندار ! مردم ما مردمی  فهمیم و آگاه هستند ،همه چیز را می بینند ،قضاوت می کنند ،درست است که می گویند حافظه تاریخی ندارند ،اما این اقدامات حافظه تاریخی اشان را باز می گرداند،باور کنید مردم ما حق دارند ناراضی باشند ،گله مند باشند ،معترض باشند ،چون می بینند که شعار وعمل مدیرانشان باهم یکی نیست !می دانند که شعار اقتصاد مقاومتی با تجمل واسراف همخوانی ندارد ،وقتی که می بینند پروژه ای برای چند میلیون سالهاست خاک می خورد ،اما فرماندار برای سکونتش چندده میلیون هزینه می کند، اینجاست که  بی اعتماد می شوند !اینجاست که سنگ بنای نارضایتی ها بدست حاکمان والیان گذاشته می شود!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مدافع حرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
با سلام جناب آقای اسدی چند سوال از شما دارم ۱ شما برای فقر زدایی شهرستان و بالا بردن معیشت مردم چکار کردی؟ ۲ لقب شیخ الفرمانداران را شما دارید بیان می کنید ۳ساختمان مسکونی که می گویید سال۷۲ساخته شده وتا کنون تغییر نکرده در صورتی که مهران بعنوان پیشانی نظام و ویترین کشور بایستی دارای صورت زیبایی باشد ۴شما همین نقدها را به فرماندار قبلی داشته حالا چی شده سنگ اونو به سینه میزنید ۵شاید شما هم به زعم من دنبال سهم خواهی باشید ۶اگر منظور از مردم خودتان هستید که فقط دارید تهمت و بهتان میزنید و اگر من جای فرماندار باشم حتما شما را به دادگاه میکشانم
مدیر پایگاه
باسلام در پاسخ به اظهارات جنابعالی لازم است بدانید :
نگارنده مطلب بعنوان مدیر رسانه وبراساس رسالت خود موظف به انتقاد است . 
بنابراین مسوول ومدیر اجرایی نیست که درراستای فقر زدایی وبالابردن معیشت مردم کاری از دست ایشان برآید .این وظیفه مسئولین مملکت است که باید برای معیشت مردم چاره اندیشی کنند نه رسانه ها
لقب شیخ الفرمانداران لقبی است که خودشان به خودشان داده اند
زیبایی مهران بعنوان پیشانی کشور باید در خیابان ومیادین وفضاسازی زیبای شهرنمایش داده شود نه در مبلمان وزیبایی درونی خانه آقای فرماندار
اگر شما مردم هستید که قطعا با وضعیتی که دارید از درد ورنج مرد خبر ندارید باید وضعیت اقتصادی مردم را در ک کنید .
اگر برداشت شما از انتقاد رسانه سهم خواهی از مدیران است این حرکت خودتان را چه می نامید ؟ سهم خواهی از چه کسی ؟ از رسانه یا دستگاه دیگر؟
بنده از فرماندار قبلی هم انتقاداتی داشته ام اما این به معنای نفی عملکرد خوب ایشان نیست به این معنا نیست سکونت خانواده ایشان در همین خانه مسکونی ویا استفاده ایشان از مبلمان اداری که فرماندار جدید بیرون ریخته اند را نادیده انگاریم . کارخوب همیشه خوب است وکاربد همیشه بد.
خدا بندگانش را خوب شناخته است وبراساس ظرفیتشان به آنان جایگاه داده است قطعا اگر شما فرماندار بودید این کار از شما بعید نبود
مخلص کلام اینکه مدافع حرم الان بایستی یا در کنار حرم می بود ..دفاع از حق مردم ایران کمتر از دفاع از حرم نیست . خواهشا به مردم فکر کنید
البته که این ادبیات ومسلک  یک مدافع حرم نیست ،زیرا مدافع حرم میانه خوبی بااشرافیت وتضییع حقوق مردم ندارد. !!
بهنام
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
چرا نظرات مردم رو منتشر نمیکنید
اگر انتقاد میکنید انتقاد پذیر نیز باشید
یک طرفه به قاضی نروید
یک شهروند عادی
|
Canada
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
خانه از پای بست ویران است
خواجه در فکر نقش ایوان است
حق گفتی و نیکو تابناک بی باک .درود بر شما
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
متاسفانه تابناک ایلام بدنبال سهم خواهی و اتو گرفتن از مدیران و زیر منگنه قرار دادن آنها برای گرفتن امتیاز و رانت و باج خواهی است این سایت مربوط به اصولگرایان هستش ولی کاملا برضد اصول و اصولگرایی تبلیغ میکنه مردم خوب میدانند بازوی اجرایی و سخنگوی جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب ایلام مدیر تابناک ایلام میباسند و خود را شب و روز به اب و آتش میزنه در جهت دفاع از دولت و شخص جلال میرزایی - اگر واقعا رسانه است زبان مردم هستید چرا واقعیت ها و حقیقت های امروز ایلام و عملکردد غیر قابل قبول نمایندگان استان را بیان نمیکنید و هزار چرایی دیگر که در اینجا نمیگنجد .... تو به فکر خودت هستی کجا بودید و به کجا رسیدید - اگر منتشر نکنی دیگر نظر نخواهم داد و از کانال خبری تان لفت خواهم داد
یاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
سلام و درود بر رسانه تابناک و هر رسانه ای که با گزارشات درست و معتبر در جهت تنویر افکار و بیان حقایق می پردازد . همه ما می دانیم مردم ما در شرایط سختی هستند ولی هرگز پشت به وطن خود نکردند و از جان و مال خود برای بقای خاک ایران کم نگذاشتند. سوال این است که آیا مسئولین ما در برابر این عظمت ، فداکاری و این مایه گذاشتن توانسته اند در پیش مردم رو سفید باشند؟ آیا آنان خدمتگذار هستند؟ آیا وقتی سر بر بالین میگذارند حداقل به فکر دختران یتیم ، زنان بی سرپرست و خانواده ایی هستند که حتی قادر به خرید یک ماست کوچک نیستند و شب با شکم گرسنه و یا با قوت لایموت می خوابند.
بنظر من وقتی جامعه ما با این فشار اقتصادی و خانواده های درمانده از تامین مایحتاج روزانه روبرو است عقل سلیم اجازه نمی دهد مبلمان یک اداره آنهم با بهترین برند و بالاترین قیمت تهیه شود . در پایان باید دست خبرنگاران شریف را بوسید که با انجام رسالت خود شاید بعضی مسئولین ما را از خواب بیدار کنند که خدمت گذاری معنی دارد و باید خدمت گذار باشند و نیازی نیست بگویم کاش سری به خانواده ها و محل های شهرمان بزنند تا ببینند در پشت دیوارها دست های نیازمند بسیاری دستشان از منابعی که باید درست هزینه شود کوتاه است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار