به این یک قلم کوچک نگاه کنید ؛در تاریخ 29فروردین همین سالجاری سنگ بزرگی دیواره تونل پیامبر اعظم ایوان را تخریب نمود. با وجود اینکه باید گفت یک جای کار بدلیل عدم نظارت فنی در مراحل اجرای می لنگد !بازهم توپ را به زمین طبیعت می اندازیم ومی گوییم مثلا بر مسئولین ومجری طرح وناظر فنی آن حرجی نیست وگناه طبیعت است!
کد خبر: ۶۱۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 26 May 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::بررسی ها نشان می دهد که اعتماد ملی یکی از عواملی است که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم بر منافع ملی کشور اثرگذاراست .وقتی که مردم بعنوان مولفه ها واجزا تشکیل دهنده منافع ملی به دستگاه حاکمیتی اعتماد داشته باشند ،هیچگاه در مواجهه با مشکلات ونارسایی ها دست به کاری نمی زنند که منافع ملی کشور در معرض آسیب قرار گیرد.

یکی از موضوعات مهمی که می تواندمنجر به افزایش اعتماد عمومی به مسئولین شود ،صداقت وروراستی با مردم است .مردم ایران بعنوان مهمترین ارکان و اصلی ترین پشتوانه حفاظت از منافع ملی کشور همواره ثابت کرده اند دربدترین حالت وسخت ترین شرایط با حاکمیت همراهند .نمونه بارز آن را می توان در دهه های گذشته ونقطه اوج این همراهی وصیانت از منافع ملی را در هشت سال جنگ تحمیلی جستجوکرد.

بایک بررسی جزیی می توان چنین استنبط کرد که ریشه این همه ایثار ،تحمل سختی وهمراهی منجر به حفاظت از منافع ملی کشور در صداقت و روراستی وهمرنگی مسئولین با مردم بوده است . هرگاه مسئولین واقعیت ها رابا مردم در میان گذشته و از وعده وعیدهای دروغین خودداری نموده و شعاربا عملشان یکی بوده است ،به مراتب افزایش اعتماد عمومی را در پی داشته وبا آنان همراهی وهمدردی نموده اند وبالعکس.

با این وجود که عمی ترین فرد جامعه بخوبی ریشه ها وعوامل تقویت انسجام ملی وحفاظت از منافع ملی را در یک مشی اخلاقی به نام"صداقت وروراستی "مسئولین با مردم می داند ،نمی دانم چرا مسئولین با علم به این موضوع ،دانسته ویا ندانسته در مسیر تضعیف اعتماد ملی گام برمی دارند.

اگر واقعا کاری یا طرحی در یک بازه زمانی خاص  امکان اجرایی شدن را ندارد ،یا اینکه پول یا امکاناتی برای اجرای آن در خزانه وجود ندارد ،چه اصراری بر وعده ووعید وتعیین زمان اجرای آن است ،وعده ای بدون پشتوانه که جمعی را امیدوار اما پس از مدتی منجر به یاس ونهایتا سلب اعتماد عمومی از مسئولین ودر درجات بالاتر بی اعتمادی به حاکمیت می شود؟!

کمتر موردی را به یاد داریم در این مملکت طرح یا پروژه ای بخواهد اجرایی شود ،اما دهها زمان کاملا متفاوت برای اجرایی شدن آن اعلام نشده و نهایتا ختم به هیچ شود! اگر اینگونه می خواهید اعتماد عمومی را درراستای افزایش تحکیم پایه های منافع ملی تقویت کنید باید بگوییم سخت در اشتباهید.

به این یک قلم کوچک نگاه کنید ؛در تاریخ 29فروردین همین سالجاری سنگ بزرگی دیواره تونل پیامبر اعظم ایوان را تخریب نمود. با وجود اینکه باید گفت ؛یک جای کار بدلیل عدم نظارت فنی در مراحل اجرای کار  می لنگد !بازهم توپ را به زمین طبیعت می اندازیم ومی گوییم مثلا بر مسئولین ومجری طرح وناظر فنی آن حرجی نیست وگناه از طبیعت است!

بماند که این تغییر مسیر و استفاده از جاده دسترسی جایگزین چه مخاطراتی را بدنبال دارد و چه مشقت هایی بر مردم و تردد کنندگان تحمیل می شود ،همه اینها به کنار . اما یک نگاه به سابقه مصاحبه ها واظهار نظرهای مدیران مربوطه بیاندازید تا واقعا اوج بی صداقتی ها و بد قولی ها ووعده های غیر کارشناسانه مسوولین امر  دستتان بیاید.

از همان روزی که تونل تخریب شد ،چندین اظهار نظر در خصوص بازگشایی آن مخابره شد ،مدیر کل پایانه ها وحمل ونقل در مصاحبه ای عنوان داشت که این تونل نهایتا تا دوهفته دیگر مرمت وبازگشایی می شود . مدیر روابط عمومی راهداری در اظهار نظر دیگری گفت که بازگشایی این تونل یک هفته دیگر طول می کشد . مسئول دیگری وعده ده روزه برای بازگشایی داد ،اما چیزی که پس از گذشت یکماه وده روز اتفاق نیفتاد ،فقط بازگشایی تونل پیامبر اعظم بود.

تازه اینکه دو روز پیش امام جمعه ایلام ،فرماندار ایوان وجمعی از مسئولین از تونل پیامبر اعظم بازذید به عمل آورده واینجا هم اعلام شد کار مرمت تونل باسرعت در حال پیگریست،مسئولین مرتبط اینجا هم فراموش کردند که وعده آنها در خصوص بازگشایی تونل کی بوده است !

مدیران محترمی که فقط می خواهیدد دیده شده ویا ابراز وجود کنید ،قدری هم مراقب وعده های ولو کوچک باشید ،قطره قطره این وعده های نافرجام به دریایی از بی اعتمادی بزرگ ختم می شود که می تواند منافع ملی کشور را با خود ببرد .اگر واقعا به زمان اتمام یک پروژه یا آماده سازی آن یقین ندارید ،از اظهار نظر پیرامون آن بپرهیزید ویا روراست وصادقانه به مردم بگویید پایان کار بدلیل ضعف بنیه مالی یا نبود امکانات یا هر چیز دیگری ممکن است به درازا بکشد، تا اینچنین در میان وعده های نافرجام چند گانه ،خودتان ومردم را گرفتار نکنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار