مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: طرح راه سازی جاده قاضی خان ، بدره 12 کیلومتر طول دارد و به سرانجام رساندن این طرح باعث بهره مندی مردم شهرستان های سیروان و بدره از این راه استاندارد و ایمن خواهد شد. پروژه راهسازی قاضی خان - بدره با پیشرفت بیش از 80 درصدی در حال انجام است و پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز امسال بهره برداری شود.
کد خبر: ۶۱۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 26 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید کمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: پروژه راهسازی قاضی خان - بدره با پیشرفت بیش از 80 درصدی در حال انجام است و پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز امسال بهره برداری شود.

وی از اتمام هفت کیلومتر از این مسیر از سمت شهرستان بدره خبر داد و افزود: مهمترین قسمت های این پروژه تونلی به طول 200 متر بوده که تاکنون نزدیک به 140 متر تونل حفاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه 60 متر حفاری تونل باقیمانده ظرف مدت 2 ماه آینده انجام می شود، تاکید کرد: همچنین یک پل بزرگ از روی رودخانه جابر که شامل یک پل بتونی با هشت دهنه 22 متری بوده، به اتمام رسیده است.

میرجعفریان یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا با تزریق اعتبار لازم این محور تا پایان سال جاری ترددپذیر شده و به بهره برداری برسد.


شایان ذکر است ، جاده قاضی خان به بدره که باعث وصل شدن شمال به جنوب استان است نقش مهمی در توسعه اقتصادی، راحتی و امن بودن سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد داشت.

این طرح راهسازی به یکی از آرزوهای مردم شهرستان های سیروان و بدره تبدیل شده بود و با وجود آنکه بیش از 17 سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می گذرد ولی تاکنون زمینه بهره برداری از آن فراهم نشده است.

با اجرای این پروژه مسیر بدره - سیروان ۴۵ کیلومتر کوتاه تر می شود و فاصله جاده ای مناطق جنوبی با محدوده شمالی استان ایلام را 70 کیلومتر کاهش می دهد./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار