استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام میزان اعتبارات تخصیص یافته به استان در قالب اسناد خزانه را 2 هزار و 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: رفع فقر و ایجاد عدالت از رویکردهای محوری دولت دوازدهم در تخصیص منابع محسوب می شود.
کد خبر: ۶۱۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸ 26 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: دولت دوازدهم به رفع فقر و ایجاد عدالت در جامعه توجه ویژه ای دارد به گونه ای که مستمری افراد تحت پوشش را تا سه برابر افزایش داده است .

وی اضافه کرد: در قانون بودجه سال جاری در جهت رفع فقر و ایجاد عدالت محورهایی چون اشتغالزایی ، حمایت از تولید داخلی، رفع محرومیت و بهبود شاخص های مختلف را مورد تاکید قرار داده است.

وی اعتبارمصوب اتصال ایلام به شبکه ریلی، بهسازی و توسعه جاده ای، اعتبارات آب و خاک و ... را از مهم ترین ردیف های بودجه اعتباری در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد : منابع اعتباری امسال استان بر اساس طرح های مصوب شورای برنامه ریزی شهرستانی و پروژه های خوبی که با توجه به نیاز دیده شده هزینه شوند و اهداف عمرانی تحقق یابد.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست که نسبت به اسناد خزانه و جذب اعتبار آن دقت نظر ویژه ای داشته باشند و هر کجا که نمی توانند سریع اعلام کنند تا به هر طریق که شده بتوانیم آن را جذب کنیم.

رییس شورای برنامه ریزی استان ایلام میزان اعتبارات اسناد خزانه را 2 هزار و 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از اعتبارات خزانه 190 میلیارد ریال باقی مانده که باید سعی در جذب آن داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی از مدیران و فرمانداران خواست که بدون تعصب بخشی اموال منقول و غیر منقول را ثبت و نسبت به فروش مازاد آنها بر اساس قانون بودجه اقدام و در محل تعیین شده قانونی هزینه کنند.

وی تاکید کرد: پرداخت اضافه کار به کارکنان باید مبنا داشته باشد و افرادی که حضور دارند بیشتر از مزایای آن بهره مند شوند تا هم از نظر ایجاد انگیزه و تشویق نسبت به سایزین متمایز باشند.

وی ادامه داد: یکی از راه های تقویت اقتصاد ملی حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اولویت خرید کالای تولیدی ایلام است که باید مد نظر فرمانداران و مدیران و ذیحسابان قرار گیرد.

استاندار ایلام همچنین از مدیران دستگاه ها خواست که در پرداخت رفاهی به کارکنان بخیل نبوده و تنگ نظری نداشته باشند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: از محل 20 درصد کمک های فنی و اعتباری هر جا که نیاز است به زیرساخت های استان کمک لازم انجام می شود.

مدیران پیگیر جذب اعتبارات ملی باشند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار توجه به اعتبارات ملی شد و گفت: بخشی از ظرفیت ها در بخش بودجه ریالی نیست و می توان از آن همچون قیر یارانه ای در بهسازی و توسعه راه ها و زیرساخت ها استفاده کرد.

شادمهر کاظم زاده اظهار کرد: مدیران دستگاه ها پیگیر پروژه هایی که ردیف اعتبار ملی دارند، باشند و سعی کنند با جذب اعتبار بیشتر روند پیشرفت این پروژه ها را بالا ببرند.

وی همچنین به تمرکز زدایی در اعتبارات تاکید داشت و گفت: مدیران استانی بهتر می توانند اعتبارات را هزینه کنند ، ضمن اینکه پرداخت تسهیلات به طرح های عام المنفعه در اولویت قرار گیرد.

با انسجام ملی توطئه آمریکایی ها خنثی می شود

یکی دیگر از نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سهم بودجه امسال برخی از دستگاه ها نظیر آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه های مادر در کمیسیون تلفیق تغییر کرد و رقم قابل توجهی افزایش یافت.

سلام امینی اظهار کرد: هرچقدر اطلاعات نمایندگان بالاتر باشد دفاع منطقی از بودجه دستگاه به درستی انجام می گیرد به همین خاطر نیاز است که مدیران به موقع اطلاعات لازم را به نمایندکان ارایه کنند.

وی در ادامه به خارج شدن آمریکا از توافق برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا چون نمی توانست با این توافق کنار بیاید از آن فرار کرد.
امینی تاکید کرد: همه باید بنا به فرموده مقام معظم رهبری انسجام ملی را حفظ کنیم زیرا وحدت رمز موفقیت ما در برابر آمریکاست و باید در چیدمان ادبیات از تزریق نا امیدی به جامعه پرهیز شود.

وی افزود: در راستای برجام یک سری کارها انجام شده بود که سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری قرارداد شرکت توتال از جمله آنها بود که اخیرا اعلام کرده نمی تواند ادامه دهد.

امینی گفت: آمریکا نمی تواند کاری پبش ببرد باید نگاهمان به درون کشور باشد و با همدلی و حفظ اتحاد برای حفظ نظام تلاش کنیم.

 

افزایش 13 درصدی اعتبارات هزینه ای استان ایلام


رییس سازمان برنامه و بودجه ایلام نیز در این نشست گفت: بودجه سال 97 یکصدمین بودجه بعد از انقلاب مشروطه است.

رحمت اله قیصوری اظهار کرد: فرایند بودجه برای سال 98 شروع شده باید به شدت پیگیری شوند تا در شهریور ماه با دلایل و توجیح اقتصادی آنرا ارائه دهیم.

وی ادامه داد: جلسات بسیار خوبی در شورای برنامه ریزی شهرستان ها برگزار و برای هزینه بودجه ، مصوبات لحاظ شده و توزیع اعتبارات انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: دولت تلاش کرده در قانون بودجه امسال با کاهش درآمدهای وابسته به نفت، تخصیص 110 هزار میلیارد ریال برای کاهش فقر مطلق مهمترین مسایل کشور یعنی رفع فقر و ایجاد اشتغال و عدالت را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: استفاده از حضور سرمایه گذاران، افزایش اشتغال، شفافیت بودجه ریری، توجه به اولویت های ویژه از جمله آب و ... از دیگر قابلیت های مورد توجه بودجه امسال است.

وی خواستار ثبت اطلاعات کلیه کارکنان در پایگاه های اعلامی شد و گفت: دستگاه ها جز با مجوز استخدام حق جذب نیروی جدید ندارند.

قیصوری گفت: بر اساس قانون بودجه امسال، طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی در اولویت است، احداث ساختمان جدید اداری ممنوع است،اعتبارات شاخص های توسعه اقتصادی امسال یک چهارم کاهش پیدا کرده است و سهم طرح های هادی روستایی، آب رسانی به روستاها، یک درصد پایگاه ها نیز منظور شده است.

وی بدون اشاره به رقم اعتبارات هزینه ای گفت: رقم اعتبارات هزینه ای استان ایلام امسال نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش داشته است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار