چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛
اما بشنوید از" امام زاده احمدلرستان "که قرار است بدلیل برخی ارتباطات ومنافع شخصی وقومی قرار است اعتبارات عمرانی استان ایلام را به سمت خود سوق دهد.امام زاده ای بزرگوار که توسعه زیرساختهای آن بر عهده استان لرستان است و بزرگ شدن وتوسعه آن هیچگونه تاثیری در توسعه واستان ایلام ووضعیت معیشت مردم محروم آن ندارد.
کد خبر: ۶۱۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 28 May 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::حتما تاکنون اسم "امام زاده شاه احمد" به گوشتان خورده است . امام زاده ای در استان لرستان ودر بالاترین نقطه کوهی که سالیان سال است به محلی برای زیارت مردمانی ازغرب کشور تبدیل شده است . هم استانی ها ما هم به خاطر ارادتشان به این امام زاده هر ساله برای زیارت وعرض ارادت به این مکان عزیمت می کنند.

به هرحال همه امام زاده ها نزد مردم شیعه از احترام وجایگاه خاصی برخوردارند،همه هم می دانیم امام زاده ها از درآمد خاص وویژه ای برخوردارند و این اعتبارات صرف توسعه صحن وبارگاه و فراهم نمودن تمهیدات رفاهی برای زایرین می شود، اگر بشود!لذا تخصیص اعتبارجداگانه  از محل اعتبارات عمرانی یاجاری استان برای رونق آنها تضییع حقوق مردم تلقی می شود.

اما بشنوید از" امام زاده احمدلرستان "که قرار است بدلیل برخی ارتباطات ومنافع شخصی وقومی قرار است اعتبارات عمرانی استان ایلام را به سمت خود سوق دهد.امام زاده ای بزرگوار وخارج از حوزه استحفاظی وجغرافیایی استان ایلام که توسعه زیرساختهای آن بر عهده استان لرستان است و بزرگ شدن وتوسعه آن هیچگونه تاثیری در توسعه واستان ایلام  ووضعیت معیشت مردم محروم آن ندارد.

براساس شنیده ها از یک منبع موثق ؛بدلیل اینکه آقای "خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی" اهل یکی از روستاهای نزدیک به امام زاده شاه احمد است ، احساس قرابت وتعصب قومی اش گل کرده تا با مجاب نمودن معاون عمرانی استانداری ایلام، از جیب خلیفه که اینجا " استان ایلام " است ،با اجرای طرحی غیر ضرور و غیر مرتبط با استان ایلام ،اما از محل اعتبارات استان، با احداث تونلی این امام زاده را به استان ایلام وصل نمایند.اقدامی که باردیگر ضرب المثل "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است " را عینیت می بخشند.

جالب اینجاست که اعتبارات این طرح از جیب استان ایلام تامین شده و قرار است به زودی ماشین آلات سنگین جاده سازی  در شهرستان سیروان که سالهاست بدلیل نداشتن اعتبار بصورت لاک پشتی پیش می رود ،را برای راهسازی به امام زاده شاه احمد گسیل نمایند.

هم آقای کرمی معاون عمرانی استاندار ،هم نمایندگان مردم وهم استاندار ایلام  به خوبی می دانند که وضعیت زیرساختهای ارتباطی ایلام ضعیف است ،دراستان محروم ایلام جاده درستی وجود ندارد ،همین مردم شهرستان سیروان بخاطر نداشتن  راه ارتباطی درست با چه مشکلاتی مواجهه هستند ،در طول ماه گذشته چند خانواده بخاطر غیر استاندارد بودن راه عزادار شدند ؟!

مسئولین امر این را می دانند که ایجاد این راه ارتباطی با توجه به وضعیت حاکم براستان ،نه تنها ضرورت ندارد ،بلکه از درجه اهمیت بسیار پایینی برخوردار بوده ودر روند توسعه استان کمترین تاثیری ندارد. بنابراین ضرورتی به ورود به این مقوله و اجرای این طرح احساس نمی شود .مگر می شود بدون نگاه اقتصادی وتوسعه ای میلیاردها تومان از بودجه استان را صرف راهی نمود که ته آن تنها به یک امام زاده ختم می شود که هیچ ارزش اقتصادی وتوسعه ای برای استان بدنبال  ندارد ؟ واقعا این کار عقلایی است ؟!

آقایان استاندار ،نمایندگان ومعاون عمرانی استاندار ایلام بهتر است بدانند ،چشم بستن بر محدودیت ها وضعف های استان ایلام وگام برداشتن در مسیری که بجز منافع شخصی وقومی چیزی در پشت آن نیست ، اصلا به صلاح مردم استان ایلام نبوده و جفا وظلمی مستقیم  در حق یکایک مردم استان است.

ما از انتخاب اقای کرمی باتجربه بعنوان معاون عمرانی استاندار احساس خوشایندی داشته وداریم ،اما اینکه ایشان به همین راحتی تسلیم خواست معاون وزیر شده وبخاطر خوشایند یک فرد و یا تامین منافع یک پیمانکار ،چنین طرح غیر ضروری را از منابع استان بر عهده گرفته اند ،اصلا در شان وقاموس ایشان نبوده واز نمایندگان استان خاضعانه تحقیق وتفحص از این موضوع خاص  و سایر پروژه های عمرانی در دست اجرا را خواستاریم.

حقیقتا اجرای چنین طرحهای فاقد منفعت عام برای مردم استان ،شائبه منفعت طلب شخصی را پررنگ نموده و این تردید را به یقین مبدل خواهد کرد که مدیران استان در حوزه عمرانی ،نگاه منفعت طلبی شخصی را به نگاه توسعه ای ارجح دانسته وهمین امر لزوم تحقیق وتفحص از اجرای طرحهای عمرانی و اعتبارات راه وشهرسازی استان را بعنوان یک مطالبه جدی برجسته خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
جالب و عبرت آموز است ، جاده چم سرخ که میتواند دو بخش (میمه و زرین آباد) را از بن بست خارج کند و راه جدید و استراتژیکی برای اتصال ایلام _ دهلران _ خوزستان با مسافت کمتری ایجاد کند بعد از 17سال اعتبارات آن از ملی به روستایی تبدیل می شود اما برای منافع فردی جناب معاون ، احداث تونل خارج از استان انجام می شود . این همه ظلم و تبعیض در حق دهلران چرا انجام می شود ؟
پهله
|
Netherlands
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
آخ اگه یک امامزاده وسط راه جاده ی چم سرخ بود

☺☺☺☺
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
درودبرشما.نظرات شما منطقی ودرست است هرچند به عقیده من ساختن راه امری ضروری هست در هر منطقه ای ایلام یا لرستان! بااعتبارات استان ایلام یا لرستان !اما می توان با مسیر طولانی تر اما ایمن این پروژه انجام شود ظاهرا مسولین اصرار دارند از دره ها ومسیر مال رو که هزینه بالایی نیاز دارد وایمن نیست انجام گیرد
حسین م
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
باسلام این امامزاده والامقام درحوزه سرزمینی استان ایلام شهرستان دره شهرقرارداردکه سالیان سال است نذورات آن دراختیاراوقاف لرستان وهیات امناُ بوده وفقط درزمان ایام نوروزامورانتظامی آن به دره شهرمحول میشودحالامردم ومسولین قضاوت کنندچرااعتبارایلام برای آن هزینه شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار