اما مردم ما به خوبی می دانند که برخی از مشکلات وایجاد برخی فرصتها آن هم در شرایط سخت وبحرانی کشور از طریق پیگیری ،رایزنی و لابیگری مسئولین ونمایندگان استان امکانپذیر است وبا نمی توانیم گفتن ،عذر خواهی و معرفی موانع وتیره وتار نشان دادن وضعیت کشور،براحتی از کنار این مهم عبور نمی کنند.
کد خبر: ۶۱۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 04 June 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::روزهای گذشته دو موضع تقریبا مشابه ازنمایندگان حوزه شمالی استان شاهد بوده ایم. آقای سلام امینی در گفتگو با یکی از رسانه های استان از اینکه نتوانسته بود بسیاری از طرحهای  زیر ساختی استان را به سر منزل مقصود برساند ،مردانه از مردم حوزه انتخابیه عذرخواهی نمود.

آقای جلال میرزایی هم درسخنانی صریح با مردم وجمعی از سیاسیون شهرستان های سیروان وچرداول، از ریاضت ها ی تحمیلی به مردم گفت .همچنین با انتقاد صریح از برخی سیاست های غلط و وجود موانع جدی در مسیر توسعه کشور ،آینده ای  تار وتیره را پیش روی مردم استان ترسیم نمود.آن یکی نماینده هم که تکلیفش روشن است ودر آب های گل آلود مشغول ماهیگیریست!

ماهم به یقین رسیده ایم که با وجود تنگ نظری ها و سیاستهای نادرست خارجی وداخلی ومهمتراز همه وجود نگاههای عمدتا رادیکال به مقوله سیاست های توسعه ای کشور ،امکان تغییر دروضعیت اقتصادی ،اجتماعی کشور تقریبا صفر است و این موضوع باعث تشدید نارضایتی ها و سلب اعتماد عمومی از مسئولین وحتی حاکمیت شده است . تقریبا رکود اقتصادی  و عدم تحقق برنامه های کاهش بیکاری بعنوان چالش عمده کشور از همین وضعیت جاری نشات گرفته است.

صرفنظر از درستی مواضع این دو نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی وتایید گفته های آنها مبنی بر وجود موانع جدی در مسیر توسعه کشور واینکه تا زمانی که این موانع برداشته نشوند و در برخی سیاست ها نیز شاهد تعدیل نباشیم ،امکان شتاب گیری توسعه ورشد اقتصادی کشور وجود ندارد ،اما این دونماینده باید بدانند که هرگز نمی توانند خودشان را در قبال  نگاههای مردم استان ومطالبات جدی آنان از نظام تبرئه نمایند.

آقایان نماینده باید بدانند ،تنها معرفی عوامل بازدارنده در مسیر توسعه وکاهش دغدغه های مردم برای رفع مشکلات وچالش های جامعه برای برون رفت از مشکلات کارساز نیست و تحویل این شعارها به مردم نه تنها دردی از دردهای بیشمار آنها کم نخواهد کرد،بلکه هرگز نمی تواند به مفری برای آنان بمنظور شانه خانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتها به حساب آید.

مردم ما این این روزها به تمامی مشکلات وموانع اساسی کشور آگاهی دارند. مردم ما خوب تحلیل می کنند و خوب هم می فهمند که چه چیزها ،چه کسان وچه سیاستهایی  درمسیر توسعه و رشد ورونق اقتصادی کشور وبهبود معیشت آنان مانع ایجاد نموده است ،بنابراین یادآوری این موضوع برای آنان بجز تکرار مکررات ،عایدی دیگری در پی نخواهد داشت .

اما مردم ما به خوبی می دانند، کماکان حل پاره ای از مشکلات وایجاد برخی فرصتها  حتی در شرایط سخت وبحرانی کشور از طریق پیگیری ،رایزنی و لابیگری مسئولین ونمایندگان استان امکانپذیر است وبا نمی توانیم گفتن ،عذر خواهی  و معرفی موانع موجود  وتیره وتار نشان دادن وضعیت کشور،براحتی نمیتوان  از کنار این مهم عبور کرد.

نمونه مهم آن مصوبه اخیر دولت برای ایجاد فرصت شغلی برای چهار استان مرز نشین کشور منهای استان ایلام است . مصوبه ای که بر  اساس آن، کوله بران ساکن روستاهای مرزی در ۴ استان، به ازای هر خانوار از تخفیف سود بازرگانی ماهانه حداکثر ۲.۸ میلیون تومان بهره مند خواهند شد که سقف این معافیت برای هر سال ۴.۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

تصمیمی که در هیئت دولت بنا به پیشنهاد مشترک وزارت خانه های کشور، اقتصاد، صنعت و ستاد مرکزی مبارزه با  قاچاق کالا و ارز و به استناد اصل 138 قانون اساسی اتخاذ و بر اساس آن آیین نامه ساماندهی مبادله در بازرچه های غیر رسمی موقت مرزی و واردات کوله بری اصلاح شده است.

بر اساس اصلاحیه ماده 6 این ایین نامه، کوله برانی که دارای سه سال سابقه اقامت در روستاهای حد فاصل 20 کیلو متری از نقطه صفر مرزی در استانهای آذربایجان_غربی، کرمانشاه و کردستان و همچنین حد فاصل 50 کیلیو متری در استان سیستان_و_بلوچستان قرار دارند می‌توانند برای واردات فهرست اقلام موضوع ماده 9 این آیین نامه از تخفیف سود بازرگانی  ماهانه 7 میلیون ریال برای هر خانوار مرزنشین و حداکثر تا مبلغ 2 میلیون و 800 هزار تومان برخوردار شوند.

آیا نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی واستاندار ایلام از توان گوشزد نمودن این مهم به تصمیم گیران عاجز بودند که استانی با دارا بودن بیش از 420کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق را که هنوز زخم های ناشی از این مرز نشینی بر پیکر آنان خودنمایی می کند، مشمول این مصوبه نمایند؟

گویا هیات دولت ومسئولین وزارت کشور هم به این جمعبندی رسیده اند که باید همیشه حق مردم را پس از بحرانی شدن اوضاع ،بست نشینی واعتصاب به آنها داد وگرنه مردمی نجیب و قانع نظیر استان محروم ایلام که هرگز از مجاری بی قانونی و هرج ومرج مطالباتشان را فریاد نزده اند،همواره  باید از حق خود محروم بمانند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
عجب انتظاری از نمایندگان و مسئولان استان دارید؟! نمایندگان که مشغول عزل و نصب هستند ، مسئولین استانی هم مشغول راضی کردن نمایندگان . پس کسی باقی نمی ماند که پیگیر امور باشد الا خود مردم !
تا 98 خدا کریمه
|
Netherlands
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
نمایندگان دوتاش افتادن بغل رییس جمهوره آینده
یکیش افتاده بغل جریانات سیاسی و سخنرانی کردن در آموزش و پرورش
بخیال خام اتاق فکرشان دوباره رفتنی هستند
اما نه
نمایندگانی که در فکر آوردن افراد بی عرضه باشند
همان بهتر که از مردم دم نزنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
این نماینده ها فقط کارشان عزل و نصب و رها کردن مسئولیت اصلیش هست. مگه اینها تخصص خاص و توانایی چانه زدن در مرکز و ... دارند که بتوانند از آن جهت حل مشکلات استان استفاده کنند. متاسفانه از ماست که برماست که استان ایلام از توسعه هر روز عقب تر میافتد
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
درود بر رسانه تابناک که حق مطلب را ادا نمودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
راستش من یکی درهیچ حوزه ای دورنمای روشنی نمی بینم وآینده روتیره وتارمیبینم همه مملکت رورهاکردن تابعیت یه کشوربه قول خودشون مستکبررودارن حسابهاشون هم پردلارفقط بیچاره مامردم که خداخدامیکنیم وخداهم میگه سرنوشتتون دست خودتونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار