معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم،
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، گفت: وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) قانون اساسی انقلاب و بهترین توصیه برای حفظ دستاوردهای آن است.
کد خبر: ۶۱۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 04 June 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا ضمن اشاره به این که وصیتنامه امام راحل باید ملاک عمل همه مسئولان نظام باشد، بیان کرد: امام خمینی (ره) متعلق به قشر و جریان خاصی نیستند و وصیتنامه ایشان برای همه صاحبان اندیشه قابل استفاده است.

وی با اشاره به این که خلوص نیت در تمام خطوط وصیتنامه امام راحل موج می زند، بیان کرد: همه دنیا انقلاب اسلامی را با نام و یاد امام راحل می شناسند و ایشان در وصیتنامه خود با اخلاص کامل همه دل های مشتاق را همراه خویش ساختند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود بارها در مورد لزوم حفظ انقلاب اسلامی تاکید کردند و قیام مردم ایران را حرکتی برای کسب رضایت خداوند متعال و اجرای احکام الهی دانستند.

قاسمی نیا گفت: در سالروز رحلت امام خمینی (ره) باید توجه به وصیتنامه ایشان در میان اقشار مختلف جامعه بیش از پیش مورد نظر قرار گیرد و در این زمینه لازم است دستگاه های فرهنگی با برگزاری مسابقات کتابخوانی و نظایر آن در تحقق این امر تلاش کنند.

وی افزود: وصیتنامه امام راحل منبع غنی از تعالیم سیاسی و اجتماعی است که می توان آن را از پایین ترین تا عالی ترین سطوح حوزوی و دانشگاهی تدریس کرد.

وی ادامه داد: امروز هم عمل به وصیتنامه امام راحل موجب پایداری و پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد می شود و همه گروه های سیاسی و اجتماعی باید متعهد به اجرای آن باشند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، گفت: مبنای حرکت امام، کسب رضایت خدا بود و به همین دلیل است که با وجود گذشت چهل سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، هنوز هم قلب های مشتاق مردم از سراسر جهان، برای پیوستن به این نهضت، لحظه شماری می کنند.

وی بیان کرد: استکبار ستیزی، مردم سالاری و تحقق عدالت اجتماعی از جمله مهمترین مولفه های اندیشه امام خمینی (ره) بود که آن را از طریق ایجاد خودباوری در ذهن مردم ایران، محقق ساختند.

وی ادامه داد: اعتماد به سرمایه های ملی و تکیه بر جوانان در متن اندیشه و رفتار امام راحل جریان داشت و به همین دلیل بود که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با کوچکترین فرمان ایشان، حماسه های ماندگاری را در جبهه ها رقم می زدند.

قاسمی نیا گفت: امام خمینی (ره) با وجود بزرگی مقامی که داشتند همواره خود را خادم مردم معرفی می کردند و به دلیل همین خضوع و خشوعی که از خود نشان دادند در دل های مشتاقان نفوذ کردند.

وی با اشاره به دلایل پیروزی امام خمینی (ره) در برقراری نهضت اسلامی در ایران، افزود: قیام امام برای خدا بود و ایشان برای استمرار حرکت خود به مردم اعتماد داشتند، به همین دلیل توانستند نظام اسلامی را با وجود توطئه های فراوان دشمنان تاسیس کنند.

14 خرداد سالروز عروج ملکوتی معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است. فقیه عالم و سیاستمداری نواندیشی که با بینش و درک عمیق خویش، هدایتگر بزرگ ترین انقلاب سده گذشته شدند و با سرنگونی طاغوت زمان، استقلال و آزادی را برای این مرز وبوم به ارمغان آوردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار