روزگذشته نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در جمع فعالین سیاسی شهرستان ایلام از خیز مجلس شورای اسلامی برای حرکت در مسیر خواست عمومی یعنی نعیین تکلیف مدیران بازنشسته سخن گفت . وعده ای که در صورت تحقق می تواند با خط بطلان کشیدن بر بسیاری از تصمیم سازی ها غیر مدرن و در تضاد با مسایل روز جهان وکشور ،دریچه امیدی بر روی تغییر در مسیر جوانسازی مدیریت اجرایی کشور ومیدان دهی به جوانان توانمند کارآمد کشور در عرصه های مختلف مدیریتی بگشاید.
کد خبر: ۶۱۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 07 June 2018

تابناک ایلام ::یکی از موضوعاتی که سالهاست بعنوان یک دغدغه جدی در مدیریت اجرایی کشور مطرح است ،مدیریت سالخوردگان در دستگاههای اجرایی وساختار مدیریتی کشور است. در طول سالیان اخیر هرگاه دولتها تغییر یافته و کابینه جدید تایید خود را از نمایندگان مجلس دریافت نموده است ،بسیاری از صاحبنظران ودغدغه مندان با انتقاد از تداوم رویه استفاده از بازنشستگان و سالخوردگان در مناصب مدیریتی کشور ،تغییر در این رویه نامناسب را گوشزد نموده اند. اما کماکان نه گوشی بدهکار بوده است ونه در عمل میدان داری به نیروهای جوان را در مدیریت اجرایی کشور از صدر تا ذیل شاهد بوده ایم.

هرچند برخی تغییرات در  دولت دوازدهم تا حدودی گویای توجه به خواست، انتقاد واعتراض  به تداوم حضور بازنشستگان ومدیران سالخورده ومیدان دادن به جوانان قلمداد شد ،اما در حقیقت این تغییرات ناکافی نتوانست به خواست عمومی برای یک انقلاب جدی در روند مدیریت اجرایی کشور وحرکت به سوی جوانگرایی بیانجامد.

روزگذشته نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در جمع فعالین سیاسی شهرستان ایلام از خیز مجلس شورای اسلامی برای حرکت در مسیر خواست عمومی یعنی تعیین تکلیف مدیران بازنشسته سخن گفت . وعده ای که در صورت تحقق می تواند با خط بطلان کشیدن بر بسیاری از تصمیم سازی ها غیر مدرن و در تضاد با مسایل روز جهان وکشور ،دریچه امیدی بر روی تغییر در مسیر جوانسازی مدیریت اجرایی کشور ومیدان دهی به جوانان توانمند وکارآمد کشور در عرصه های مختلف مدیریتی بگشاید.

هرچند بررسیها  نشان دهنده حضور پر شمار نمایندگان بازنشسته در بدنه و ساختار دستگاه قانونگذاری کشور است واین امر به تبع با مقاومت هایی در خصوص تصویب طرح پایان ماه عسل مدیران بازنشسته روبرو خواهد شد ،اما عزم جزم نمایندگان واقع بین ومعتقد به جوانگرایی، حاوی سیگنالهای امیدوار کننده ای در نیل به این هدف بزرگ ومطالبه عمومی جوانگرایی در مدیریت کشور است.

جلال میرزایی در این جمع با اشاره به تصمیم جدی   مجلس به بازنشسته نمودن مجدد بازنشسته ها گفت :  عزم مجلس برای این کار جزم است .

وی در خصوص ترس مدیران برای استفاده از نیروهای توانمند تصریح کرد: برخی ها بعد از مدیر شدن ،از ترس اینکه نیروهای متخصص وتوانمند جایشان رابگیرد ،جرات استفاده از نیروهای توانمندو متخصص را ندارند.ازاینرو همواره استفاده از نیروهای متملق وگوش به فرمان را بعنوان معاون در دستور کار قرار داده اند.

وی افزود: در دولت وزیرانی را سراغ داریم که شش نفر از هم خوابگاهی های دوران دانشجویی را بعنوان معاون به وزارتخانه تحت تصدی خود گسیل داده است.بعضی از معاونین وزرا با عصا راه می روند ،از اینرو عزم مجلس برای بازنشستگی این افراد و جوانگرایی در بدنه میدریتی کشور جزم است.

جلال میرزایی با انتقاد از عملکرد برخی وزرای دولت خاطر نشان کرد: معتقدیم که در راستای ترمیم کابینه دولت باید برخی از وزرا تغییرکنند .درهمین رابطه قرار است در نامه ای خطاب به رییس جمهور ،نقاط ضعف کابینه به استحضار ایشان رسانیده شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یک شهروند ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
اگه راست می گی از نمایندگان شروع کنید که با سن بسیار بالا هنوز در کشور جولان میدن و از خود دولت و بدنه دولت نه در سطح پاییین چند نفر که از سر فقر و بیچارگی در گوشه و کنار خدمت می کنند
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
یه نگاه به آموزش وپرورش بندازین یه عده بازنشسته بی انگیزه وبی برنامه که هدفشون ازماندن بامزایای بالابازنشست شدنه!! همونها باعوض شدن مدیرکل فقط جابجاشدن یاسرجاشونن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار