رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام:
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام در خصوص استفاده از حساب بانکی افراد توسط اشخاص غیر به بهانه‌های مختلف به عنوان زمینه ساز یک نوع کلاهبرداری هشدار داد.
کد خبر: ۶۱۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 10 June 2018

 به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: با بررسی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مشاهده شده است که افراد زیادی به دلیل در اختیار گذاشتن حساب بانکی خود در اختیار افراد غریبه دچار مشکل می‌شوند و قربانی این هدف شوم کلاهبرداران می شوند.

وی اظهار داشت: در این روش کلاهبرداران با شناسایی طعمه‌های خود و پیشنهادهای مختلف مانند واریز کردن سود مبالغ واریزی به حساب، آنان را مجاب می‌کنند که برای فعالیت اقتصادی شماره حساب بانکی خود را در اختیار افراد سودجو قرار دهند.

وی ادامه داد: پس از موافقت شخص و همکاری با کلاهبرداران کلیه اطلاعات بانکی خود را در اختیار آنان قرار می دهد و کلاهبرداران پس از سرقت حساب‌های بانکی دیگران، پول را به حساب چنین اشخاصی وارد می‌کنند تا با این روش هیچ رد و سر نخی از آن ها پیدا نشود و پلیس جهت شناسایی، فرد قربانی را به عنوان متهم و مجرم شناسایی و پیگیری کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام یادآور شد: این امکان وجود دارد که مجرمان سایبری با این روش و دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شما اقدام به انواع کلاهبرداری های بزرگ مانند قاچاق مواد مخدر، فروش اسلحه و ... کنند و این امر باعث می شود که مظنون اصلی، فرد قربانی باشد و پیداکردن فرد اصلی با پیچیدگی مواجه شود.

رئیس پلیس فتا ایلام با هشدار به کاربران فضای مجازی عنوان کرد: اطلاعات حساب بانکی مانند شماره حساب، رمز کارت عابر بانک، کد CCV۲، و تاریخ انقضای کارت محرمانه است و از قرار دادن اطلاعات حساب خود در اختیار دیگران جداً خودداری کنید.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: با توجه به اینکه قانون‌گذار برای هرگونه جرایم رایانه‌ایی مجازات تعیین کرده است، از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار