معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: متاسفانه ارزیابی ها نشان می دهد شرایط پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح های اشتغالزایی و رونق تولید در استان مناسب نیست.
کد خبر: ۶۱۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 11 June 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ ایوب درویشی اظهار داشت: سالانه پایش های متعددی در خصوص فضای کسب و کار در استان های مختلف صورت می گیرد تا با بررسی وضعیت هر استان بتوان نسخه مورد نظر برای بهبود آن را ارائه کرد.

وی تاکید کرد: ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی متاسفانه در بررسی های صورت گرفته مشخص شده در بسیاری از شاخص های حوزه محیط های کسب و کار جزو استان های انتهایی کشور هستیم.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: برای موفقیت در بازار تولیدکنندگان باید فاکتورهایی متعددی را لحاظ کنند و مسئولان نیز تلاش داشته باشند لوازم و پیش نیازهای آنها را تامین کنند، مهم ترین حلقه در زنجیره تولید ارزش بازار است و به هر میزان که فضای کسب و کار بهبود یابد به همان نسبت فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.

درویشی گفت: نقش بانک های عامل نیز در این میان تعیین کننده است و می توانند با ارائه تسهیلات بلند مدت و سود پایین بازوی توانمند تولید کنندگان در رونق فضای کسب و کار باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه ارزیابی ها نشان می دهد شرایط پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح های اشتغالزایی و رونق تولید در استان مناسب نیست.

معاون اقتصادی استاندار ایلام ابراز داشت: تولید کنندگان و بویژه بازاریان باید تلاش کنند اعتماد مصرف کنندگان را جلب کنند تا زمینه رونق در فعالیت ها فراهم شود.

درویشی اظهار داشت: دولت نیز موظف است شرایط این امر را ایجاد کند و تنها به صدور بخشنامه و دستورالعمل اکتفا نکند چراکه برنامه های دستور معمولا اثر عکس دارند باید بصورت طبیعی توجه را به سمت تولید جلب و تولید کننده، بازار، اصناف و تاجر را در کنار هم قرار دهد.

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار