مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام؛
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: ظروف و کیسه های پلاستیکی موجب بروز آلودگی های محیط زیستی و به خطر افتادن زندگی جانوران می شوند.
کد خبر: ۶۱۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 11 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مازیار سلیمان نژاد در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار کرد: شعار هفته محیط زیست در سال جاری با عنوان "حذف آلودگی پلاستیک" و با هدف کاهش استفاده از ظروف و کیسه های پلاستیکی تعیین شده است.
 
وی افزود: مردم با جایگزینی کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی  می توانند در کاهش آلودگی های محیط زیست اثر گذار باشند.
 
سلیمان نژاد ادامه داد: یکی از مهمترین آلودگی های محیط زیست استان، موضوع گرد و غبار است و برنامه عمل گرد و غبار استان در این راستا تدوین گردیده است.
 
وی گفت: کاشت نهال، تثبیت خاک و تلاش برای کاهش و یا مهار فرسایش خاک از جمله راهکارهای موثر در زمینه مقابله با بیابان زایی و کاهش آثار ریزگردهاست.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از گرد و غبار استان منشاء خارجی دارد، این مسئله از طریق رایزنی های بین المللی در حال پیگیری است.
 
وی یادآور شد: هم اکنون هفت شهرستان دارای ایستگاه سنجش گرد و غبار هستند و با تجهیز شهرستان های بدره، ملکشاهی و سیروان، تکمیل شبکه پایش گرد و غبار استان محقق خواهد شد که یکی از برنامه های اولویت دار اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام می باشد.
 
سلیمان نژاد در ادامه به برخی برنامه های انجام گرفته یا در دست اجرای اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام اشاره کرد و افزود: هفت درصد مساحت استان به عنوان مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست می باشد و توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به طور مستمر تحت نظارت قرار دارد‌.
 
وی اجرای طرح های آبخیزداری نظیر گابیون بندی، خشکه چینی و آموزش جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی برای حفظ و احیاء تالاب ها را از دیگر فعالیت های انجام شده اعلام نمود.
 
سلیمان نژاد مدیریت پسماندهای خانگی، صنعتی و پزشکی، پایش واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و تشویق آنها به خوداظهاری و الزام این واحدها به نصب تجهیزات کنترل آلودگی را از جمله اقدام های این دستگاه نظارتی دانست.
 
وی تصریح کرد: در سال های اخیر با تلاش های صورت گرفته چندین گونه حایز اهمیت حیات وحش شامل شاهین پاسرخ، گربه کاراکال، پلنگ ایرانی، روباه شنی و... در استان ایلام مستند سازی شده اند.
 
سلیمان نژاد یادآور شد: برای فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی در حوزه محیط زیست بین دانش آموزان و آینده سازان برنامه های آموزشی مختلفی نظیر "یک ساعت با محیط بان در مدرسه" و "جشنواره نخستین واژه آب" برگزار گردیده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار