كارآفرين عرصه گل و گياه گفت: سنگ اندازی بانک ها درگرفتن ضمانت نامه هاي سنگينيكی از مهم ترين نگرانی های گلخانه داران مازندرانی است.گل و گياه از جمله توليداتي كه نيازمند تلاش و سعي فراوان و در كنار آن علاقه است و اگر پشتكار و علاقه توليد كننده نباشد موفقيتي حاصل نمي شود.
کد خبر: ۶۱۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 12 June 2018

به گزارش تابناک مازندران : فاطمه تميمي از جمله بانواني است كه ثابت كرده است با توليد بهترين گل ها مي توان در رقابت با بزرگترين توليد كنندگان حرف هاي زيادي براي گفتن داشت.

 اين توليد كننده گل و گياه متولد 1348 و داراي ليسانس مديريت بازرگاني بوده و در حال حاضر دانشجوي كارشناسي گياهان زينتي در مركز آموزش كشاورزي سلمان شهر است.

تميمي اظهار کرد: از سال 89 وارد كار نمايشگاهي گل و گياه شدم و به مرور در سال 93 و 94 با شركت بين المللي "فدک گل ليان" آشنا شدم كه اين شركت توليد كننده و صادر كننده گياهان كاكتوس و ساكولنت است.

وی افزود: در ابتدا به عنوان توليد كننده با اين شركت كار مي كردم اما به مرور و در حال حاضر به عنوان كارشناس و نماينده فروش شركت در غرب مازندران فعاليت دارم.

اين كارآفرين حوزه گل وگياه ادامه داد: مدتي است كه شركت تعاوني "راستين گل شميم شمال " را راه اندازي و به ثبت رساندم كه با همكاري تعدادي از توليد كنندگان در شهر كلارآباد با هدف ايجاد اشتغال براي جوانان تحصيل كرده در همين رشته فعاليت داريم و خوشبختانه در اين مدت كوتاه توانستيم تعداد گلخانه هاي تحت پوشش را افزايش دهيم.

تميمي تصريح كرد:با راه اندازی شرکت خصوصی گل و گیاه در کلارآباد ظرف دو ماه توانستيمحدود هفت گلخانه را تحت پوشش قرار دهيم.

وي در خصوص وضعيت گلخانه ها با اشاره به اينكه برخي گلخانه ها سنتي و و برخي مكانيزه هستند و سعي شد با داشته هاي مردم برنامه ريزي شود بيان كرد:حدود 200 نفر به صورت رسمي و غير رسمي براي شركت فدک گل ليان توليد مي كنند و البته اين همكاري ادامه دارد، با توجه به ظرفیت شرکت پیش بینی می شود تا هزارنفر نیز در این جا بتوانند مشغول به کار شوند.

تميمي با تاكيد بر كيفيت توليد گل و گياه گفت: ظرف مدت چهار سال توانستيم توليداتي را در زمينه گل و گياه با كيفيت عالي داشته باشيم و خود را به استاندارد جهاني رساندیم و توانسیم صادرات قابل قبولی را هم در این زمینه انجام دهیم.

وي اظهار كرد: در اكثر نمايشگاههاي بين المللي مانند نمايشگاه هلند و مسكو شركت كرديم كه خوشبختانه شركت فدک گل ليان با توجه به كيفيت بالاي گل و گياه توانست رتبه اول را حتي در كشور هلند كه مهد گل و گياه بوده كسب كند.

اين كارآفرين گل و گياه با اشاره به حضور در همه نمايشگاه هاي داخلي و كسب رتبه برتر در نمايشگاه داخلي ابراز كرد: كاكتوس و ساكولنت از جمله گونه هايي هست كه توليد مي كنيم و وارد بازار مي شود.

تميمي با بيان اينكه همه هدف ما اين است كه ايران در آينده نزديک به قطب توليد اين گياه و به عنوان برترين صادركننده در خاورميانه معرفي شود افزود: شركت ما مشكل بازار ندارد زيرا در نمايشگاه هايي كه شركت مي كنيم سعي بر آن است قراردادهاي خوبي بسته شود كه منجر به توليد بالا مي شود.

وي در ادامه به برخي موانع و مشكلات توليد كنندگان اشاره كرد و گفت: بيشترين مانع نحوه پرداخت تسهيلات از سوي بانک ها و قوانين دست و پاگير آن ها است كه با توجه به شعارهايي كه مي دهند در عمل اينطور نيست و نفعي براي توليد كننده ندارد.

تميمي تاكيد كرد: سنگ اندازي بانک ها درگرفتن ضمانت نامه هاي سنگين يكي از مهم ترين نگراني هاي جوانان تحصيل كرده اين رشته جهت اشتغال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار