خیرین چرداول بیش از500 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان اعطا کردند.
کد خبر: ۶۱۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 13 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ این میزان کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان در جریان برگزاری جشن گلریزان زندانیان در سرابله جمع اوری شد.

به گزارش ایرنا رییس ستاد دیه استان ایلام در این جشن گلریزان اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و کسب رضایت شاکیان و همچنین جلب مساعدت‌های مالی از سوی خیرین 790 از زندانیان مالی و جرائم غیر عمد در استان ایلام از زندان رهایی یافته که155نفر انها اهل شهرستان چرداول بوده اند.

علی حسنوند افزود: 170میلیارد ریال از بدهی 335میلیارد ریالی افراد آزاد شده با رایزنی ستاد دیه و کمک و رضایت شاکیان حل شد.


وی اضافه کرد : همچنین توسط ستاد دیه بیش از 160میلیارد ریال کمک های بلاعوض نیز جمع اوری و پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام یادآور شد: در حال حاضر تعداد 163 نفر زندانی مالی و جرائم غیر عمد با بدهی 120میلیارد ریال در زندان هستند که چشم انتظار کمک های مردمی و خیرین می باشند.

حسنوند تاکید کرد: بیشترین زندانیان جرائم غیر عمد در استان در حوزه مهریه های سنگین و تصادفات منجر به فوت و جرح که فاقد بیمه هستند می باشند که باید دراین دو موضوع مهم در سطح جامعه فرهنگ سازی مناسب برای کاهش آنها صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان چرداول نیز در این آیین گفت: بر اساس آموزه های دینی حس نوع دوستی و انسانیت در جامعه کشور اسلامی ما علیرغم مشکلات و محدودیت ها موج می زند.

مراد یگانه همچنین با تشکر از مشارکت کودکان سرابله ای در جمع آوری کمک ها برای آزادی زندانیان و جذب 100میلیون ریال در شب گذشته خواستار تشویق و آموزش فرزندان به انجام این چنین کارهای تاثیرگذار در جامعه شد.

وی یادآور شد: در راستای حمایت و جلوگیری از فروپاشی خانواده هایی که سرپرستان آنها در زندان هستند تعداد 43 خانوار تحت حمایت نهاد حمایتی کمیته امداد چرداول قرار گرفته اند.

رئیس دادگستری چرداول نیز گفت:هم اکنون تعداد 50 نفر از اهالی این شهرستان بخاطر بدهی مالی و جرائم غیر عمد در زندان هستند که مشارکت مردم امکانی برای آزادی آنها و بازگشتشان به کانون خانواده ها می باشد.

سید‌علی نوربخش افزود: زندانیان جرائم غیرعمد و مالی مجرم نیستند اما به دلیل برخی مشکلات و سهل‌انگاری گرفتار حبس شده‌اند که در این زمینه شایسته است همه افراد خود را درقبال آزادی این قبیل مددجویان موظف بدانند .

رئیس دادگستری چرداول با ذکر ویژگی‌های خاص چرداول خواستار استقرار دفتر ستاد دیه در این شهرستان برای جرائم مالی و غیر عمد شد.

وی با تاکید بر این نکته که جشن گلریزان به عنوان یک سنت در طول سال برگزار شود از خیرین و نیکوکاران خواست که زمینه آزادی تعداد 50 نفر از چرداولی های که به جرم مالی و بدهی در زندان محبوس هستند را فراهم کنند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار