مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ؛
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند.
کد خبر: ۶۱۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 14 June 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛رضا امیدی با اشاره به دستورالعمل مالیات مقطوع عملکرد سال 1396 برخی از صاحبان مشاغل اظهار کرد: صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند.

وی افزود:به منظور تسهیل در امور ارباب رجوع و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال 1396 مشاغل مختلف در گروه های سه گانه تقسیم بندی شده اند و گروه سوم شامل آن دسته از مودیانی است که میزان فروش کالا و خدمات آنان تا 240 میلیون تومان در سال 1396 می باشد.

وی ادامه داد: این افراد با مراجعه به ادارات مالیاتی نسبت به تحویل اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، یکی از مزیت‌های اظهارنامه مالیاتی این است که با تسلیم اظهارنامه مالیاتی معافیت سالانه برای مشاغل اعمال می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: حتما اظهارنامه مالیاتی در سامانه اینترنتی به ثبت رسیده و کد رهگیری مربوطه برای آن صادر شود.

وی ادامه داد: به صراحت قانون خیلی از مشاغل دارای معافیت مالیاتی قانونی هستند که می‌توان به بخش صادرات اشاره کرد. بر این اساس همه افراد مشمول باید نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام کنند.

امیدی بیان داشت : عدم پرداخت به موقع مالیات و یا در صورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر، مشمول جریمه موضوع ماده 190 قانون مالیات های مستقیم خواهد شد.

وی توضیح داد: میزان مالیات عملکرد سال 1396 این گروه از مودیان (گروه سوم ) با افزایش پنج درصد نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال 95 به صورت مقطوع تعیین می شود.

وی در پایان یادآور شد : صاحبان مشاغل گروه سوم که مشمول این دستورالعمل می باشند  بایستی حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری با ورود به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به تنظیم و ارسال فرم مربوط و پرداخت مالیات متعلقه اقدام نمایند و در صورت ارسال این فرم، نیازی به ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1396 نخواهند داشت./م

 

 

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار