مدیرکل هواشناسی استان ایلام؛
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: موج جدید گرد و غبار از ظهر امروز یکشنبه فضای استان ایلام را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۶۱۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 17 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  یوسف شیخ الملوکی روز یکشنبه افزود: گرد و خاک با منشا توده های گرد و غبار کشور عراق امروز وارد استان ایلام می‌شود.


وی از افراد دارای مشکلات تنفسی خواست از تردد بی‌مورد و حضور در کانون گرد و غبار پرهیز کنند.

آلودگی هوا ناشی از نفوذ گرد و غبار میهمان چندساله و مستمر ایلام شده است.

سال گذشته در مجموع 68 روز (با پایداری 24 ساعته تداوم ریزگردها) آلوده ناشی از فعالیت ریزگردها در استان ثبت شد و امسال نیز تاکنون 11 روز آلوده سپری شده است.

نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمیایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.

توده های ریزگرد که از سمت بیابان های عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شود در یک دهه اخیر خسارت های زیادی را به حوزه های صنعت، کشاورزی، محیط زیست انسانی و جانوری، جنگل ها، زیرساخت های فنی چون شبکه های توزیع برق و ... استان ایلام وارد کرده است.

استان ایلام دارای هشت ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا و آلودگی است که 2 ایستگاه در ایلام و 6 ایستگاه در سایر شهرستان های استان استقرار دارند. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار