مدیریت ناکارآمد و نقش آن در فرصت سوزیها:
حال با وجود تجمیع تمامی فاکتور های توسعه ای در استان که تنها با بالفعل شدن یکی از آنها نظیر گردشگری ،استان از هزینه نمودن بر روی دیگر مولفه ها بی نیاز خواهد شد ،بازهم چرا مسئولین استان به این مقوله کم لطفی می کنند، موضوعیست که باید بیشتر مورد تامل وموشکافی قرار گیرد!
کد خبر: ۶۲۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 18 June 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی::همه ما به نحوی در شعارهای مسئولین وبر اساس گزارش دستگاههای مختلف شنیده و مهمتر از همه به چشم خود دیده ایم که استان کوچک ایلام ،از ظرفیت های اقتصادی وتوسعه ای بزرگ ومنحصر بفردی بهره مند است .اما در عین حال بدلایل مختلف که سوء مدیریت ها در صدر آنها قرار گرفته است ،تاکنون آنچنان باید وشاید این ظرفیت ها در خدمت توسعه استان قرار نگرفته وسایه فقر ومحرومیت همچنان بر سر مردم استان سنگینی می کند.

در کنار ظرفیتهای مهمی نظیر نفت وگاز ،بازارچه مرزی ،ظرفیت اربعین ،دهها ظرفیت تاریخی ،دینی و سیاحتی و فرصت های بکر طبیعی وگردشگری در استان قرار دارد که ضعف زیر ساختها و مهمتر از همه سوء مدیریتهای ناشی از انتصابات سیاسی وقومی و تقدم نگاههای سیاسی بر تخصص وکارآمدی باعث شده است تا این ظرفیت نیز به حال خود رها و نتواند در خدمت توسعه استان قرار گیرد.

حال با وجود تجمیع تمامی فاکتور های توسعه ای در استان که با بالفعل شدن یکی از آنها نظیر گردشگری ،استان از هزینه نمودن بر روی دیگر مولفه ها بی نیاز خواهد بود ،بازهم چرا مسئولین استان به این مقوله کم لطفی می کنند، موضوعیست که باید بیشتر مورد تامل وموشکافی قرار گیرد!

در استان امکانات خدادادی ،ظرفیتهای طبیعی ،گردشگری و پتانسیل عظیم نیروی انسانی فعال ،علاقمند وباانگیزه وجود دارد ،باز چرا در اقتصادی شدن این ظرفیت ها همیشه یک پای استان می لنگد ؟! آیا می توان به جز تقدم نگاههای سیاسی وقومی بر نگاههای توسعه ای وعلمی ،پیشی گرفتن نیروهای متملق بر نیروهای کارآمد ،معامله گری سیاسی بر سر مسندهای تخصصی که به روی کار آمدن نیروهای غیر متخصص وناکارآمد منجر شده است ،دلیل دیگری بر آن متصور بود؟!

این همه بخاطر حضور نیروهای ناکارآمد بر مصادر تخصصی نظیر میراث فرهنگی وگردشگری بعنوان مولفه مهم توسعه ای استان گلو پاره کردیم که محض رضای خداو بخاطر توسعه استان وتامین حداقل شغل های غیر مستقمی مرتبط با این مولفه ،از نیروهای کارآمد ،متخصص وآشنا به فن در حوزه گردشگری و میراث استفاده شود ،اما متاسفانه باز هم شاهدیم به این فاکتور مهم بعنوان جهزیه سیاسی نگریسته می شود ،نه تنها بر سر مدیرکلی میراث فرهنگی استان معامله پنهانی صورت می پذیرد بلکه به جای ترمیم و استفاده از نیروی متخصص و آشنا به علم گردشگری در معاونت  گردشگری که سهم بسزایی از عدم تحقق برنامه های گردشگری استان را به خود اختصاص داده است،این معاونت نیز  سهم نیرویی  سیاسی می شود که کمترین شناختی از گردشگری با تمامی زیرشاخه های آن ندارد!

تاکی باید با تقدم دانستن نگاههای سیاسی و جناح بازی وباند بازی با آینده استان و توسعه وپیشرفت آن که سالها با استانهای کمتر برخوردار کشور فاصله دارد بازی کرد؟ چرا مدیران ارشد ،سیاسیون و نمایندگان استان کمی از خودگذشتگی نشان نداده و مصادر مدیریتی در استان را به مثابه  گوشت  قربانی در بین دوستان ،سیاسیون و هم ایل وتبارهای خود تقسیم می کنند وکمترین وقعی به مقوله کارآمدی ،تخصص و چیدمان نیروها براساس شایسته سالاری نمی نهند؟

چرا باید تنها به خاطر اینکه فلان نیروی سیاسی در کانالی تلگرامی از مدیریت ارشد استان ویا فلان نماینده تعریف وتمجید نموده است ،تمامی شایستگان را زیر پا له کرده وبا چشم پوشی از تمامی فاکتورهای توسعه ای استان ،به خاطر دهن شیرنی و پاسداشت تملق! ،معاونت یک اداره مهم وحساس استان نظیر معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی را به آن فرد هدیه کرد؟اصلا نمونه چنین رفتاری را در هیچ یک از ساختارهای مدیریتی موفق جهان نمی توان یافت ،پس چه اصراری بر اجرای آن وجود دارد؟

آقای استاندار ،نمایندگان مردم !به یقین بدانید باید فردا روزی در قبال  این حاتم بخشی ها از کیسه خلیفه ،نادیده انگاری حق مردم استان در دستیابی به یک زندگی حداقلی ،ناکام گذاشتن شایستگان و اجحاف در حق آنان ،در پیشگاه خلق وخدای خلق پاسخگو باشید.

اگر همچون همه کارها شعار تلقی نشود!مسئولیتی که امروز در اختیار شماست امانتی بیش نیست ،انحراف از مسئولیت بخاطر منافع شخصی ،حزبی و قومی ،عین خیانت در امانت است ،اگر دراین دنیا مستوجب عقوبت نشوید ،قطعا در سرای دیگر باید منتظر عقوبت ناشی از حق کشی و تضییع حق الناس باشید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فعال گردشگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
قلمتان سبز و مانا
صادق
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
درود بر آقای اسدی که بسیار تیزبین وموشکافانه حقایق وظلمهایی که دراستان قرار داردرا به قلم شیوای خود نوشتید.استاندارایلام در اولین روزهای حضور دراستان خیلی ازمدیران را به باد انتقاد گرفتندکه بایستی مدیرانی که بیش از سه سال بوده اند بای عوض شوند ولی این یک شعاری بیش نبود وحالا پشت پرده وبا حضورمشاورجوان غیربومی خودچه کاری انجام شد که این مدیران چهار وپنج وبیش از شش سال بوده اند وعوض نشده اند چی بود الله اعلم...
بینوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
ممنون جناب اسدی عزیز ... جانا سخن از زبان ما میگویی از مدیر کل بی لیاقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که بگذریم با مدیریت خود سازمان را به خرابه ای تبدیل نموده و نمیدونم مدیریت استان برچه اساسی ایشان را اینقدر بر مسند مدیرکلی تحمل نموده اند . و اما..برسیم به معاونت گردشگری این سازمان .جای سوال داره که خانمی که این معاونت به ایشان واگذار گردیده کدام مرجع صلاحیت اخلاقی و رفتاری و کاری ایشان را تایید نموده است با کدوم صلاحیت علمی..استفاده از کارشناسان بیسواد و عقده ای ..قومی قبیله ای شدن معاونت و سازمان ..باندبازی و پشتیبانی از بعضی دفاتر مورد دار و ......مثنوی هفتاد من کاغذ میخواد تو این گرونی که نداریم ......
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
واقعا درود بر سایت تابناک

مدیر کل فعلی میراث فرهنگی ضعیف ترین مدیر کل استانها هست ایشان برای ماندن دست به هر معامله ای میکنه
ولی کور خوانده
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
باسلام و احترام؛ با وجود مدیرانی که هیچ علم و سوادی مبنی بر مدیریت و ایفای نقش های نوین سازمانی ندارند ، فقط در گفتار درمانی و روخوانی حرفای مکتوب توی کتابا تبحر دارند همواره استان ایلام با وجود منابع مرغوب هرسال محرومتر شده و میشود. گرچه طبق براوردها ذکر شده است اگر منابع و درآمدهای ایلام صرف و خرج استان گردد ایلام را به کشور دبی ثانی تشبیه کرده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار