رئیس اداره منابع طبیعی ملکشاهی گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به مناطق جنگلی این شهرستان از سوی این اداره 30کیلومتر آتش بر ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۲۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 21 June 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد قاسم نیا افزود : با توجه به بارش های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرمای تابستان احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع دور از انتظار نیست و کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی می تواند به وقوع حوادث بسیار ناگوار و نابودی سرمایه های ارزشمند طبیعی منطقه شود .

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری ملکشاهی با اشاره انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی این اداره از جمله ایجاد آتش بر اظهار کرد: این آتش بر ها با توجه به پهنای که دارند مانع از گسترش آتش می شوند و توان مقابله و کنترل حریق را افزایش می دهد.

وی افزود: از هم اکنون امکانات لازم جهت مقابله با حریق های احتمالی از جمله چندین دستگاه دمنده ، فلس بک ، رادفایر ،و تعداد زیادی بیل و شن کش آماده شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه اطلاع رسانی و آموزش های مردمی در راستای اطفاء حریق و دیگر روش های پیشگیرانه موثر است کلاس های آموزشی متعددی برای علاقه مندان و عشایری که در مناطق جنگلی هستند انجام گرفته است .

این مسئول به شهروندان توصیه کرد با توجه به شدت گرما و خشک شدن گیاهان که خطر آتش سوزی را بالا می برد از روشن کردن آتش در داخل جنگل اکیدا خودداری کنند و در صورت روئیت هر گونه دود و آتش در مناطق جنگلی سریعا ماموران منابع طبیعی یا دیگر مراکز مرتبط را در جریان قرار دهند.

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار