فرماندار ایلام؛
فرماندار ایلام گفت: به منظور گسترش مشارکت مردم و ارائه راهکارهای کار ساز برای کاهش تقاضا مصرف موادمخدر 6 تیرماه همایش مبارزه با اعتیاد در ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۶۲۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 23 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  معروف بسطامی  در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام تاکید کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان ایلام موظف هستند از ظرفیت خود برای ارائه برنامه های مرتبط، پیشگیرانه و متنوع استفاده کنند.

وی اجرای نماهنگ های مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد، برپایی نمایشگاه عکس، پوستر و بروشور، برپایی میز مشاوره، ایستگاه نقاشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در محلات آسیب‌پذیر را از جمله برنامه‌های این همایش عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در بحث پیشگیری از اعتیاد بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد و گفت: به موازات بهره‌گیری از توان رسانه‌ای از جمله رسانه ملی و خبرگزاری‌ها نیاز است برنامه مدونی برای بهره‌گیری صحیح از فضای مجازی در راستای پیشگیری از اعتیاد و آگاه‌سازی مردم تدوین شود.

فرماندار ایلام با تاکید بر لزوم اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، افزود: جنبه تبلیغاتی در این هفته حائز اهمیت است و لازم است پیشگیری در طول سال در میان همه افراد جامعه نهادینه شود.

بسطامی با بیان اینکه برنامه های بسیاری با هدف پیشگیری از این آسیب در دستور کار قرار دارد، گفت: برای مبارزه و پیشگیری از این معضل اجتماعی که گریبان جامعه بخصوص جوانان را گرفته باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسان، جلب مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم نهاد و ارائه برنامه‌های فراگیر پیشگیری، برای درمان و کاهش این آسیب تلاش کرد.

وی تاکید کرد: نتیجه بخش بودن فعالیت های مبارزه با مواد مخدر و موفقیت در این زمینه بدون مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد، ممکن نیست.

26 ژوئن مصادف با پنجم تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است که در ایران سرآغاز هفته ای به همین نام است که تا یازدهم تیر ادامه دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار