استاندار فارس گفت: اصل و فرع وجود میزهای خدمت ایجاد تسهیل برای مردم است و نباید این‌میز ها مشکلات جدیدی برای مردم و‌ دستگاه‌ها ایجاد‌ کنند.
کد خبر: ۶۲۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 June 2018

 تابناک فارس به نقل از تسنیم:اسماعیل تباداردر جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت درباره ایجاد میز‌خدمت در ادارات با بیان اینکه باید در ‌ادارات‌ مختلف متناسب با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند میزهای خدمت متفاوتی ایجاد شود زیرا اصل و فرع وجود این میزها ایجاد تسهیل در امور مردم است، اظهار داشت: اگر قبلا مردم در دستگاه‌ها تکریم نمی‌شدند این میزهای خدمت باید به‌گونه‌ای باشد که نگرش جدیدی نسبت به تکریم و احترام مردم وجود داشته باشد و نباید این‌میز ها مشکلات جدیدی برای مردم و‌ دستگاه‌ها ایجاد‌ کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر طرحی که ارائه می‌شود باید به اهداف آن توجه ویژه‌ای شود که در این‌گونه طرح‌ها هدف اصلی تسهیل در امور خدمت‌رسانی به مردم و کاهش زمان حل مسائل و مشکلات مردم است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی که قرار است اجرایی شود باید حلاجی شده، نتایج و اهدافی که پس از اجرایی شدن کسب می‌شود بررسی شده باشد، افزود: مهم‌ترین هدفی که باید مد نظر باشد این است که میز خدمات برای خدماتی که مردم از دستگاه ها انتظار دارند راهگشا باشد.

استاندار فارس درباره روند سرمایه‌گذاری نیز بیان کرد: باید در زمینه سرمایه‌گذاری نیز این پرسش پاسخ داده شود که چرا‌ سرمایه‌گذاران خرد و کلان در استان فارس برای ثبت سرمایه‌گذاری روند طولانی داشته‌اند.

تبادار درباره حقوق شهروندی نیز عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مکرر رئیس جمهور مبنی بر اثربخشی هرچه بیشتر فعالیت‌ها در راستای حقوق شهروندی باید نگاه مسئولانه بر کارگروه‌های موجود افزایش یابد تا در‌ کنار آموزش به مدیران، بتوانیم بهره‌وری فعالیت‌ها را افزایش دهیم.

استاندار فارس عنوان کرد: اگر مدیران کم گزارش دهند اما اثرگذار باشد بسیار با اهمیت‌تر از این‌ است که گزارشات زیادی بدهند ولی اثرگذار نباشد.

پاسخ تمام استعلام‌های ساختمانی تا پایان شهریور‌ماه الکترونیکی می‌شود

‎ حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز، نیز در این‌ جلسه عنوان کرد: برخی از مشکلات و خدمات به‌گونه‌ای است که زمان‌بر است و همین زمان‌بر بودن سبب ایجاد فساد اداری می‌شود البته در همین راستا و در جهت از بین‌بردن فساد‌ اداری کمیته تسهیل در صدور پروانه ساختمانی در شهرداری تشکیل شده است.

شهردار شیراز بیان کرد: 187 فرآیند در صدور پروانه بررسی شده و بر اساس آمار 85 درصد از مراجعات مردمی به دلیل دریافت پاسخ‌های استعلامات بوده است که تا پایان شهریورماه پاسخ‌های تمامی استعلام‌ها به صورت الکترونیکی و از طریق میز خدمت انجام خواهد شد.

اسکندر پور اظهار داشت: در سایر بخش‌ها همچون سرمایه‌گذاری و صدور پروانه نیاز است که درخواست‌کنندگان به صورت حضوری مراجعه‌ کنند اما در حوزه دریافت پاسخ‌های استعلام‌ها که 85 درصد از مراجعات مردمی است تا پایان شهریور ماه شاهد الکترونیکی شدن این فرایند خواهیم بود.

‎348خدمت ادارات را نمی‌توان به صورت میز خدمت ارائه کرد

ساسان تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز نیز در این‌ جلسه اظهار داشت: در خصوص ارائه خدمات به صورت میزخدمت 68 دستگاه مورد بازرسی قرار گرفته است اما ‌9 دستگاه گزارشی ارائه نداده‌اند .

تاجگردون افزود: در جهت خدمت‌رسانی بهتر به مردم در میز خدمت بیش از هزار و 806 خدمت مورد بررسی قرار گرفته است که از این میان 348 خدمت خارج از میز خدمت بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار