معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: طرح میز خدمت از ابتدای تیر ماه سال 97 با هدف الکترونیکی کردن ارایه خدمات و استقرار دولت الکترونیک و ارتقا کیفیت خدمت رسانی به مردم در تعدادی دستگاه های اجرایی استان مستقر شد.
کد خبر: ۶۲۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 25 June 2018

جعفر رحمانی شمسی، افزود: بر اساس ابلاغ دولت، از ابتدای تیرماه سال 1397 ارائه خدمت به مردم در دستگاه های دولتی از طریق میز خدمت خواهد بود. 
وی افزود: میز خدمت به عنوان یک مرکز ارتباطات در دستگاه هاست که تنها نقطه تماس (Single point of contact) میان دستگاه های اجرایی و مردم به شمار می‌رود. 
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد تصریح کرد: در این طرح ارباب رجوع با مراجعه به میزخدمت الکترونیکی یا حضوری، درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز به مسئول میز خدمت ارایه می‌کند.
رحمانی افزود: دستگاه مربوط موظف است تمامی مراحل اداری مورد نیاز مانند گرفتن تاییدیه‌ها، بررسی‌های کارشناسی‌ و تخصصی و ... را تا به دست آمدن نتیجه انجام دهد و ارباب رجوع در زمان تعیین شده تنها با مراجعه به میزخدمت، نتیجه درخواست خود را دریافت می‌کند. 
وی بیان کرد: مهمترین ویژگی های میز خدمت این است که ارباب رجوع درگیر فرآیند بررسی درخواست خود نخواهد شد و زمان کمتری را برای دریافت خدمت صرف خواهد کرد.
وی یادآور شد: میز خدمت می تواند به صورت الکترونیکی یا حضوری باشد و در هر 2 حالت مردم نیازی به پیگیری درخواست خود در واحدهای مختلف دستگاه نداشته باشد.
این مسئول ، جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان ، تکریم ارباب رجوع ، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان دستگاه های اجرایی، پیشگیری از امکان برخورد مفسده آمیز و غیراصولی با کارکنان دولت ، ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، ارائه خدمت به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع را از اهداف اصلی استقرار میز خدمت عنوان کرد.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: با ابلاغ دستور رئیس جمهوری در اوایل خرداد ماه 1397، اقدام خوبی توسط این سازمان ، استانداری یزد و تمامی دستگاه های اجرایی در زمینه استقرار میز خدمت انجام شده است.
رحمانی شمسی ادامه داد: برخی از دستگاه ها تمامی خدمات خود را از طریق میز خدمت الکترونیکی یا حضوری ارایه می کنند و برخی نیز به تدریج در حال تکمیل فرایند استقرار میز خدمت هستند. 
به گفته وی برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه ها در استقرار میز خدمت، به صورت مستمر نظارت، بازرسی و ارزیابی دستگاه های اجرایی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری انجام می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار