معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد:
معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به ضرورت اجرای طرح ساماندهی اتباع بیگانه در این استان، از وجود یک‌صد تبعه افغان در یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 25 June 2018

محمدعلی طالبی در خصوص طرح ساماندهی اتباع بیگانه در استان یزد، گفت: با توجه به حضور تعداد قابل‌توجهی از اتباع خارجی در یزد و تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که این حضور در شکل‌های مجاز و غیرمجاز بر شرایط استان می‌گذارد، استانداری یزد با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نسبت به تدوین طرح جامع ساماندهی اتباع بیگانه در استان یزد اقدام کرده است.

وی افزود: این طرح مشتمل بر چندین بخش است که موضوعات متنوع مرتبط با اتباع بیگانه را در برمی‌گیرد که بخشی در خصوص شرایط اشتغال اتباع بیگانه است؛ همچنین در این بخش تأکید بر اشتغال اتباع بیگانه در رشته‌ها و کارهایی است که در حقیقت از طرف دولت مشخص‌شده است و صرفاً برای اتباع مجاز ساکن در استان می‌تواند مطرح باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد اظهار داشت: در رابطه با سایر اتباع بیگانه که به‌صورت غیرمجاز به کارهای اشتغال مشغول هستند و همچنین حضور اتباع در بعضی از مشاغلی که با محدودیت قانونی مواجه است نیز مصوباتی در نظر گرفته‌شده است که برخوردهای لازم صورت گیرد.

طالبی بابیان اینکه در بحث سکونت افراد بیگانه نیز یکسری راهبردهایی در استان یزد مشخص‌شده است، تصریح کرد: در بحث تأکید بر سکونت اتباع، مهمان ‌شهرهایی که در سطح استان یزد وجود دارند، باید به‌نوعی توسعه یابند و در بعضی از شهرها که با جمعیت قابل‌توجهی از اتباع بیگانه روبه‌رو هستیم، زمینه‌هایی ایجاد شود تا اتباع بیگانه بتوانند در این مهمان شهرها ساکن شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای حضور و سکونت اتباع راهبردهایی در این طرح مشخص‌شده است، اذعان کرد: در رابطه با بازگشت اتباع بیگانه به کشورهای خود نیز سیاست‌گذاری‌هایی در این طرح صورت گرفته است که راهبرهای تشویقی و بعضاً ایجاد بعضی از محدودیت‌هایی که می‌تواند به تسهیل شرایط بازگشت اتباع بیگانه کمک کند نیز در این طرح مطرح‌شده است.

وی بابیان اینکه اجرای کامل و منسجم این طرح نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و همیاری مردم است، عنوان کرد: در این راستا پیگیری‌هایی از سوی مسئولین استان صورت گرفته است و بخشی از اجرای این طرح مستلزم تأمین اعتبارات موردنیاز است که در حاضر قول‌های مساعدی از سوی مقامات کشوری در این راستا صورت گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با تأکید بر اینکه به این نکته واقف هستیم که حضور اتباع بیگانه در استان یزد واقعیتی است که به‌راحتی نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در این خصوص تدابیری اندیشیده شود که سکونت، اشتغال و حضور اتباع در استان یزد با کمترین مشکلات و تبعات روبه‌رو باشد و در این راستا یکسری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ساماندهی شده‌اند که با همکاری دستگاه‌های مختلف در حال انجام است.

طالبی، باسواد کردن جمعیت اتباع بیگانه در استان یزد را از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این طرح عنوان کرد و بیان داشت: در خصوص شرایط دانش آموزان اتباع بیگانه درصددیم تا شرایطی فراهم شود که نه‌تنها آن‌ها بتوانند باسواد شود؛ بلکه با فراهم کردن امکانات و همچنین جذب کمک‌های بین‌المللی در این زمینه از طریق سوادآموزی وضعیت سواد در اتباع بیگانه ارتقا یابد.

وی ادامه داد: یکسری دیگر از برنامه‌های فرهنگی در این راستا باهدف تقویت اشتراکات فرهنگی و مذهبی جمیعت اتباع و مردم بومی استان، تقویت جامعه‌پذیری جمعیت اتباع و همچنین یکسری برنامه‌های دیگر باهدف اینکه این جمعیت از هویتی هستند که به دلیل علاقه‌مندی به فرهنگ خود، از میهن خویش دور نشوند و در هر موقع شرایط برای بازگشت آن‌ها مساعد باشد تا در حقیقت راه بازگشت به میهن برای آن‌ها باز باشد.

این مقام مسئول بابیان اینکه برای اجرای همه این برنامه‌ها همکاری و همیاری مردم، مسئولین و سازمان‌های بین‌المللی موردنیاز است، اضافه کرد: همه این برنامه‌ها بایستی در بستری از امنیت و آرامش دنبال شود و این انتظار از همه مردم استان یزد می‌رود که به دستگاه‌های امنیتی و انتظامی اعتماد کنند و همچنین به مدیریت هرچه بهتر مسائل در حوزه اتباع بیگانه کمک کنند تا بتوانیم به نحو شایسته بهترین مدیریت را در این بحث داشته باشیم و تهدیدهایی حضور اتباع در استان یزد کاهش یابد و همچنین شرایطی فراهم شود تا کمترین تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را دربرداشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در پایان تأکید کرد: در طول چهار سال گذشته بر اساس برآورد جمعیتی حدود یک‌صد هزار نفر از اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز در سطح استان یزد وجود داشته‌اند؛ همچنین با توجه به جریان ورود اتباع بیگانه که در سال‌های اخیر افزایش‌یافته است، خروج اتباع بیگانه و کسانی که به‌صورت داوطلبانه خارج می‌شوند و یا کسانی که به دلیل ورود غیرقانونی از طریق نهادهای دستگاه‌های انتظامی دستگیر می‌شوند در این آمار شاهد هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار