رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: با توجه به آموزش‌های ارائه‌شده، در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش آمار پرونده‌ها ثبت‌شده است.
کد خبر: ۶۲۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ 25 June 2018

به گزارش تابناک قم، حسین صیدی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به اهمیت آموزش در کاهش جرائم اظهار داشت: بسیاری از جرائم نیروهای مسلح به دلیل عدم آگاهی به قوانین بوده که بر اساس همین آسیب‌شناسی ارائه برنامه‌های آموزشی در صدر برنامه‌های سازمان قرارگرفته است.

وی از کاهش 10 درصدی جرائم در استان قم خبر داد و افزود: برنامه‌های آموزشی ارائه‌شده موجب کاهش 10 درصدی جرائم نیروهای مسلح در استان قم شده که بیشتر این جرائم مربوط به نیروی انتظامی به علت ارتباط مستقیم با مردم ثبت‌شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم تأکید کرد: در سال گذشته برای نیروهای وظیفه 1740 نفر ساعت آموزش، نیروی انتظامی 4085 نفر ساعت آموزش، نیروهای کادر ارتش 1800 نفر ساعت آموزش و برای نیروهای کادری و نیروهای وظیفه 1025 نفر ساعت آموزش ارائه‌شده که امسال نیروهای رسمی وزارت دفاع نیز با 500 نفر ساعت آموزش در این برنامه قرارگرفته‌اند.

وی با بیان این قانون که نیروی انتظامی نمی‌تواند بی‌دلیل کسی را بازداشت کند، گفت: برای آگاهی نیروهای مسلح کلاس‌های آموزشی به‌صورت کلاس‌های دانشگاهی برگزارشده و این اقدام نتایج خوبی ازجمله کاهش 10 درصدی جرم را داشته که مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز قرارگرفته است.

صیدی به قوانین مربوط به سربازان غائب و فراری اشاره کرد و ادامه داد: بعضی از قوانین مربوط به سربازان فراری اصلاح‌شده و در صورت غیبت کمتر از دو ماه مشمول تشکیل پرونده نظامی نشده و در همان یگان مربوط رسیدگی شده و به ازای هر یک روز غیبت 2 روز اضافه‌خدمت دریافت می‌کنند.

وی از کاهش 20 درصدی جرائم در سه ماه نخست سال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان رسیدگی به پرونده با موضوع جرائم سبک کمتر از 48 ساعت رسیدگی شده و با توجه به آموزش‌های ارائه‌شده در سه ماه نخست سال با 20 درصد کاهش در آمار پرونده‌ها روبه‌رو هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار