فرماندار دره شهر خبر داد ؛
فرماندار دره شهر گفت: حفاری تونل کبیرکوه در مسیر ارتباطی دره شهر به آبدانان تا پایان امسال به اتمام می رسد.
کد خبر: ۶۲۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 27 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اکبر شفیع زاده اظهار کرد: کبیرکوه به عنوان بزرگترین تونل غرب کشور بین شهرستان های دره شهر و آبدانان در جنوب استان قرار دارد.

وی افزود: امسال این پروژه 50 میلیارد اعتبار مصوب دارد و 80 میلیارد ریال دیگر از محل منابع استانی به آن اختصاص یافته و در مجموع 130 میلیارد ریال اعتبار دارد.

فرماندار دره شهر یادآور شد: این طرح راهسازی با پنج کیلومتر طول یکی از بزرگترین تونل های کشور است که هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شفیع زاده با اشاره به اینکه این مسیر یکی از پنج معبر اصلی زیرساختی اربعین در استان ایلام است، اضافه کرد: حفاری تونل ها از سمت دره شهر تا پایان تیرماه به اتمام می رسد.

تونل کبیرکوه شامل تونل اصلی به طول چهار هزار و 700 متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول 700 متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل 125 متری انحراف آب در سمت آبدانان و 14 کیلومتر راه های طرفین است.

عملیات اجرایی این تونل به عنوان یک پروژه مهم و راهبردی برای ناوگان حمل و نقل کشور سال 89 آغاز شد و تاکنون بیش از 650 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای آن هزینه شده است.

بهره برداری از تونل کبیرکوه به عنوان راه سوم یا میانه تردد استان های غرب و جنوب غربی و گذر از استان ایلام را بسوی کرمانشاه ، لرستان و خوزستان تسهیل می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار