رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: کاهش ۳۲ هزار میلیاردتومان از عوارض شهرداری‌ها غیرقانونی است.
کد خبر: ۶۲۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 27 June 2018

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: کاهش ۳۲ هزار میلیاردتومان از عوارض شهرداری‌ها غیرقانونی است.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اجحاف در حق شهرداری‌های کشور را متذکر شده است.


در این نامه که متن آن در اختیار خبرگزاری مهر قرارگرفته آمده است:

«حکمی در بند ۱۱۰ تغییرات متفرقه مصوبات ابلاغی مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ گردیده که براساس آن معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان از عوارض فرآورده‌های نفتی سهم شهرداری‌ها به مصارف هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد.

آثار این حکم غیرمصوب و غیر قانونی باعث شده تمام شهرداری‌های کشور با مشکل جدی روبرو شده و شهرداری‌های کوچک حتی توان پرداخت حقوق کارمندان خود را ندارند؛ لذا با توجه به دلایل ذیل دستور فرمایید حکم مذکور کان لم یکن تلقی شده و برای اجرا و حذف آن از قانون بودجه ۱۳۹۷ اقدام لازم مبذول گردد.

۱- این بند حتی در صورت تصویب در مجلس، براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه باید درجدول تبصره ۱۴ قانون بودجه درج می‌گردید، در صورتی که در تبصره ۱۴ چنین حکمی وجود ندارد.

۲- در صورت مطرح شدن در مجلس به دلیل مغایرت با ماده ۶ و ۳۹ برنامه ششم توسعه نیاز به کسب دوسوم آراء است در صورتی که چنین آثاری در مجلس وجود ندارد.

۳- احکام بودجه‌ای براساس آئین نامه داخلی باید در صحن قرائت و به رای نمایندگان گذاشته شود در صورتی که با بررسی‌های انجام شده درمذاکرات مجلس چنین رایی که مطرح شود و مخالف و موافق صحبت کند و رای گیری شود، وجود ندارد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار