استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت :مدیر باید قدرت ریسک سالم و در تقویت کشور و نظام داشته تا مورد حمایت باشد.
کد خبر: ۶۲۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 02 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی  در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: همصدایی و همدلی نیاز امروز برای تقویت و حفظ نظام است، مرگ بر آمریکا باید صدای واحد هر تریبون باشد.

وی یادآوری کرد: آقای رییس جمهور دیدگاه های ارزنده و جامعی در همایش اخیر ارایه کردند که محوریت آن تصریح بر انضباط ، ساماندهی منابع و هماهنگی نیروها برای مقابله با سلطه جویی و تهدیدهای آمریکا است.

استاندار ایلام سامان دادن به وضعیت ارز را از رویکردهای کنونی دولت ذکر کرد و افزود: رئیس جمهوری دستور بازنگری در فهرست کالاهایی که با ارز دولتی وارد می شوند، صادر کرده اند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: تریبون های چند صدایی به دستور رهبری باید قطع و تبدیل به یک صدایی شود.

وی افزود: یا باید با آمریکا وارد مذاکره شویم و ذلت را بپذیریم که این یعنی پشت پا زدن به فرهنگ ، غیرت و انسانیت ایرانی است و یا باید همه همدل و همصدا برای حفظ کشور بکوشیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: تخلف مالی و اخلاقی به هیچ وجه قابل اغماض نیست، مدیر باید قدرت ریسک سالم و در تقویت کشور و نظام داشته تا مورد حمایت باشد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: نباید به جای مبارزه با آمریکا با همدیگر بجنگیم که در این صورت پیروزی دست یافتنی نیست، باید متحد همدل و همراه هم با دشمن مقابله کنیم.

وی گفت: آمریکا نمی تواند صادرات نفت ما را به صفر برساند، اما باید حواسمان را جمع کنیم، اروپا و شورای امنیت طرفدار آمریکا نیستند باید با هماهنگی و حمایت از همدیگر همصدا مدافع حفظ نظام باشیم.

سلیمانی دشتکی افزود: برجام همین است که ما در دنیا حرف داشته و اکنون جایگاه ویژه ای در معادلات منطقه ای داریم.

وی یادآور شد: آمریکا به دنبال تجزیه نظام است باید از این خطرات آگاه باشیم تا زیر دست آمریکا نشویم و برای حفظ نظام همه باید سخنگو نظام باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: در ابتدای انقلاب مادگی جنگ نداشتیم، برای تحریم آماده نبودیم، شورای امنیت مرتب علیه ما قطعنامه صادر می کرد و در آن شرایط سخت دشمن می خواست کشور را تجزیه کند که به لطف الهی و درایت رهبری و وحدت و حمایت مردم نقشه های دشمن نقش بر آب شد.

وی با ذکر اینکه با برجام توانستیم نظر اروپا و شورای امنیت را به نفع خود برگردانیم افزود: درست است که به آنها هم نمی توانیم اعتماد کنیم اما امروز باید به همه نیروهای داخلی خودمان اعتماد کنیم و همه علیه دشمن داخلی و خارجی یکصدا شویم.

استاندار ایلام با اظهار اینکه در دوران دفاع مقدس، مردم و رهبری تنها ارکان قدرت ایران بودند، گفت: در شرایط جنگ با وجود نبود سلاح های قوی جنگی یک ذره از خاک به دشمن ندادیم، اما اکنون از نظر موشکی، منطقه ای و ...قوی هستیم.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: برای تامین نیازهای اساسی و نیاز مواد اولیه و توسعه مشکلی در کشور نداریم که البته رویکرد قوی به بورس موجب تقویت اقتصاد کشور می شود.

وی با اشاره به تسهیلات بخش اشتغال فراگیر، روستایی، تسهیلات خانگی و ... اظهار کرد: باید تا فرصت باقی است با تعریف شغل های جدید برای جذب این تسهیلات تلاش کنیم و از قبل آن برای جوانان این استان شغل مناسب و پایدار ایجاد کنیم.

استاندار ایلام همچنین از ستاد تنظیم بازار خواست نشست ها را مرتب برگزار و وضعیت اقتصادی و بازار را رصد کنند و نظارت ها را مستمر و محسوس باشد تا کسی از این شرایط گران فروشی و تخلف و احتکار نکند و برای مردم مشکل ایجاد نکند.

استاندار ایلام گفت: طرح آمایش یک سند است که از دهه چهل بحث آن مطرح بوده و اکنون در کشور و استان در حال اجرا است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: طرح آمایش باید به سرعت و کیفیت تا تیرماه تکمیل شود و مدیران مجموعه استان باید همراهی کنند و دیدگاه های ارزنده ارایه و ظرف یک هفته نظرات خود را اعلام و پرسش نامه ها را تکمیل و پاسخ دهند.

وی سند آمایش ایلام را برنامه ای برای توسعه هماهنگ همه استان ذکر و تصریح کرد: اگر دستگاهی همکاری نمی کند باید از طریق رسانه ها اعلام شود که فلان دستگاه همکاری نکرد.

وی از مشاور خواست که اربعین را به عنوان سند قطعی برای توسعه مد نظر قرار ندهد، ایلام یک استان کوچک است، اما دارای مزیت های ویژه ای است و چاه های نفت آن می تواند تامین کننده خوراک پالایشگاه پتروشیمی باشد.

استاندار ایلام افزود: در این سند به داشته های یک منطقه برای توسعه همان منطقه تاکید نشود، جایگاه مرز را در سند آمایش باید قوی ببینیم، بازارچه ها و گذرهای مرزی جدید باید در برنامه دیده شوند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: مخاطرات امنیتی برای حفط اقلیم از یک طرف و تضمین سلامت زیرساخت ها و توسعه ضروری است و در برنامه آمایش نقش زیادی دارد.

وی به ایجاد، خطوط ریلی بین استانی و شهری و تقویت فرودگاه هوایی، نیروگاه های برق و خورشیدی و تقویت بخش خصوصی و ... برای افق پیش روی سند تاکید کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار