مدیر ایثار شعبه استان یزد با اشاره به فعالیت موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار در بخش های مختلف ورزشی، فرهنگی و توانبخشی، اظهار کرد: خانواده های شاهد و ایثارگر سهامداران این انقلاب هستند و تلاش و کوشش برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف مذکور است.
کد خبر: ۶۲۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 04 July 2018

 «حسن کلانتری»  با اشاره به فعالیت موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار، گفت: این موسسه بار رویکرد برون سپاری فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و حساسیت اجرای برنامه‌های ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر فعاليت مي‌كند.

وی افزود: انجام فعالیت های ملی و نیز اداره و نگهداری مراکز فرهنگی و ورزشی در سرفصل اصلی ماموریت‌های موسسه بوده که در طول قریب شش سال اثرات مثبتی را در انجام امور محوله بر جای گذاشته است.

این مسئول در رابطه با جزئیات فعاليت‌هاي موسسه مذکور، بيان كرد: این مجموعه در 5 طبقه در فضایی به وسعت تقریبی دو هزار متر مربع در منطقه صفاییه یزد واقع شده و شامل واحدهای اقامتی و توانبخشی است.

وی ادامه داد: هر چند این ساختمان در حال حاضر نواقصی دارد اما تا پایان سال جاری اين نواقص رفع و تا سال آینده نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد شد.

کلانتری با اشاره به استقرار مهمانسرای ایثار در بافت قدیمی و در مجاورت مراکز درمانی، تصریح کرد: این مرکز که در نزدیکی بازار سنتی یزد قرار دارد، دارای منظر و معماری سنتی و تاریخی است و از سه باب سوئیت و 12 باب اتاق براي اسکان مهمانان برخوردار است.

وی با اشاره به استفاده هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر از اين مهمانسرا، بیان کرد: خوشبختانه پس از بازسازی این ساختمان توسط بهره‌بردار، سطح کیفی و خدمات رسانی متناسب با افزایش ظرفیت آن بالا رفته است.

وی يكي ديگر از بخش‌هاي تحت پوشش اين مركز را ورزشگاه جانباز ذكر كرد و گفت: این ورزشگاه دارای مساحتی بالغ بر 10 هزار مترمربع با سالن‌های ورزشی مجهز و مربیان مجرب در رشته‌های ورزشی بدنسازی، رزمی، تنیس روی میز و غیره ویژه بانوان و آقایان است.

مدیر ايثار شعبه استان يزد ادامه داد: بهرمندی از فضای بلااستفاده این ورزشگاه جهت برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های فصلی و روزانه از دیگر خدمات این مرکز ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر است، البته عموم مردم نیز می‌توانند از خدمات این بخش استفاده کنند.

وي با اشاره به فعاليت اردوگاه فدک به عنوان یکی دیگر از بخش‌های وابسته به این موسسه، تصریح کرد: این اردوگاه با مساحتی حدود 124 هکتار در یکی از مناطق خوش آب و هوای یزد ایجاد شده که دارای فضایی باز و آلاچیق، سالن اجتماعات و آشپزخانه جهت اردوهای گروهی ادارات، سازمانها و عموم مردم است.

وی با بیان انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد و موسسه ایثار، گفت: با این اقدام جانبازان قطع نخاعی و جانبازان 70 درصد نیز می‌توانند از فضای این اردوگاه استفاده کنند.

کلانتری ادامه داد: برگزاری اردوهای مشترک یک روزه بنیاد شهید و موسسه ایثار یزد همزمان با شروع فصل تابستان با ظرفیت بیش از دو هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فعالیت مشترکی است، که صورت خواهد گرفت.

این مسئول در مورد مرکز خدمات بالینی در منزل در ذيل اين مجموعه فرهنگي، ورزشي و توانبخشي تصریح کرد: این مرکز از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز به فعالیت کرده و در زمینه‌های پایش سلامت جانبازان، ارائه خدمات پرستاری و فیزیوتراپی در منزل خانواده‌های شهدا و ایثارگر تمام استان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی در رابطه با برگزاری کلاس‌های تابستانه ویژه خانواده شهدا و ایثارگر به عنوان دیگر خدمات این موسسه فرهنگی و رزشی، اظهار کرد: این دوره‌ها در رشته‌های قرائت، حفظ 30 جزء و تفسیر قرآن و همچنین آموزش خیاطی برگزار می‌شود.

کلانتری در پایان با یادآوری اهمیت خدمات رسانی به خانواده های شاهد و ایثارگر با توجه به حقی که بر گردن تمام مردم کشور دارند، خاطرنشان کرد: این افراد سهامداران این انقلاب هستند و تلاش و کوشش برای خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه هدف مذکور ضروری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار