معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد:سند آمایش سرزمین استان به عنوام تنهامبنا و ریل حرکت باید چشم انداز توسعه ایلام را ترسیم کند
کد خبر: ۶۲۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 04 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان ایلام اظهار کرد:گفت: رابطه دانشگاه با حاکمیت باید قوی باشد و از ظرفیت علمی و فکری این حوزه برای سند چشم انداز استان ایلام بهره برد.

وی اضافه کرد:وجود سند چشم انداز یکی از ضرورت های استان ایلام است و برای تهیه این سند باید تمام دستگاه ها به ویژه نهادهای مرتبط راهکارهای خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اقدامات کارگروه باید به خوبی در سند آمایش لحاظ شود، افزود: در سند آمایش باید مباحثی مطرح شود که با چارچوب قانون و شرایط استان ایلام مطابقت داشته باشد و با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت موجب ارتقا جایگاه اجتماعی استان در سطح کشور باشیم.

نوذری یادآور شد: تبیین چشم انداز و آمایش سندی برای توسعه پایدار است که باید با رویکرد توسعه گرا، مشارکت جو و مبتنی بر ساختار و مباحث اصلی استان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار یادآور گفت: این سند فرآیندی نظام مند، مشارکتی و گردآورنده ادراکات آینده است که برای تدوین آن و دستیابی به توسعه نیازمند بهره گیری از تفکر صاحب نظران، فرهیختگان و اساتید دانشگاهی هستیم.

نوذری اضافه کرد: هر استانی در بحث آمایش شرایط خاص خود را دارد و مقابله با آنها نیز باید با توجه به این شرایط صورت گیرد و امیدواریم بتوانیم معیاری برای توسعه استان در راستای جریان سازی فرهنگی، افزایش هویت اجتماعی و انسجام‌بخشی در سند چشم انداز استان ایلام ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: حوزه دانشگاه با مشارکت فعالانه در حوزه اجتماعی به عنوان بازون پرتوان دولت در پیگیری راهبردها و سیاست گذاری های این حوزه محسوب می شوند و باید از ظرفیت های این بخش بیشتر استفاده کرد.

نوذری تاکید کرد: اساتید دانشگاه نظرات و پیشنهادات مفید مربوط به آمایش و توسعه استان را ارائه دهند تا در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و پیگیری شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار