رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت:هوای گرم کنونی تا روز شنبه هفته آینده در استان ایلام استقرار دارد و سپس تا اواسط هفته آتی از گرمای هوا به میزان اندکی از دمای هوا کاسته می شود اما باز هم به تدریج از روز سه شنبه تا اواخر هفته آینده گرمای هوا در آسمان استان مستقر می شود.
کد خبر: ۶۲۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ 04 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛مجتبی میهن پرست اظهار کرد: هوای گرم کنونی تا روز شنبه هفته آینده در استان ایلام استقرار دارد و سپس تا اواسط هفته آتی از گرمای هوا به میزان اندکی از دمای هوا کاسته می شود اما باز هم به تدریج از روز سه شنبه تا اواخر هفته آینده گرمای هوا در آسمان استان مستقر می شود.


وی افزود: مقدار دمای هوا در مدت پایداری گرمای هوا در آسمان استان ایلام در مناطق گرمسیری بین 49 تا 51 و در نقاط سردسیری و معتدل بین 39 تا 41درجه سانتیگراد می رسد و مردم و مسئولان در رعایت الگوی مصرف حامل های انرژی باید اهتمام داشته باشند.


میهن پرست یادآور شد: دیروز بیشترین دما و هوای گرم متعلق به شهرستان های دهلران با 51 و مهران با 50 درجه سانتیگراد بود و کمترین دما نیز در شهرستان های ملکشاهی و ایلام با 39 درجه سانتیگراد ثبت شده است.


وی اظهار کرد:علاوه بر گرمای هوا، وزش باد از دیگر پدیده های جوی استان ایلام در طی روزهای آینده است و البته با وجود وزش باد هنوز موردی از تشکیل توده های گرد و غبار در استان و کشورهای منطقه مشاهده نشده است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار