رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: هرچند که بسیاری از مسئولین اظهار می کنند استان اصفهان بسیاری از اعتبارات را به خود اختصاص داده اما باید گفت که آبادانی و رونق اصفهان با همت مردم میسر شده است.
کد خبر: ۶۲۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 06 July 2018

به گزارش تابناک : سید ناصر موسوی لارگانی در جریان مراسم نکوداشت شهرداری های استان اصفهان که به مناسبت روز گرامیداشت شهرداری ها و دهیاری ها شامگاه دیروز برگزار شد گفت: همراهی خانواده های شهرداران و مدیران شهری از عواملی است که باعث موفقیت مسئولین نهاد خدمات شهری می باشد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تا قبل از این منابعی همچون عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده صرفا به شهری هایی تعلق می گرفت که میزبان صنایع بزرگ بودند در صورتی که آلودگی ناشی از فعالیت این دست از صنایع گریبان گیر همه شهر های اطراف خود می شد که در واقع ظلمی به مردم به این شهر ها تلقی می باشد؛ با اصلاح مواد 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده همه شهر های شهرستانی که محل قرار گیری صنایع بزرگ هستند از این منابع برخوردار شدند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در جریان این نشست که با حضور تعدادی از مقامات استانی برگزار شد، بیان کرد: هرچند که پس از اصلاح مواد قانون مذکور اختصاص مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی جنبه شهرستانی پیدا کرد اما همچنان شهرستان های همجوار صنایع بزرگ را به رغم تحمل آلودگی از این مزایا بی نصیب گذاشت؛ عدم استفاده شهرستان های همجوار صنایع بزرگ از این مزایا در حالی صورت می گرفت که مرز بین بسیار از شهرستان های استان اصفهان باریک و حتی در مقاطعی نا مشخص است.

وی با اشاره به لزوم کمک به شهرداری های استان تشریح کرد: در شرایط اقتصادی امروز برخی از شهرداری ها حتی در پرداخت حقوق و مزایا کارکنان خود ناتوانند بنابراین تخصیص منابعی درخور از محل مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی می تواند راهگشای بسیاری از معضلات مالی باشد بنابراین تلاش داریم تا این منابع را در تمامی شهرهای استان به عدالت تقسیم کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اقدامات نمایندگان اصفهان در جهت اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده، توضیح داد: در هفته های آینده قوانین مذکور را در صحن علنی مجلس بررسی می کنیم و تلاش داریم شهرداری ها و دهیاری های استان را از این منابع بهره مند کنیم.

موسوی لارگانی ادامه داد: با توجه به قوانین موجود حدود 32 هزار میلیارد ریال از حقوق مالی و اعتباری شهرداری ها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دارد که با تلاش هر 20 نماینده استان اصفهان گام هایی در جهت آزاد سازی این اعتبارات برداشته شده است؛ این منابع می تواند در شرایطی که شهرداری ها درآمد پایداری در اختیار ندارند راهگشای بسیاری گره های مالی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استان اصفهان در زمینه واریز و پرداخت منابع به خزانه کشور رتبه دوم را در بین استان ها در اختیار دارند و این در صورتی است که در جدول تخصیص اعتبارات جایگاهی بین 28 و 29 را داراست؛ هرچند که بسیاری از مسئولین اظهار می کنند استان اصفهان بسیاری از اعتبارات را به خود اختصاص داده اما باید گفت که آبادانی و رونق اصفهان با همت مردم میسر شده است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار