نماینده حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : 280 میلیارد ریال از منابع مختلف ملی و استانی برای تکمیل پروژه آبرسانی ملکشاهی اختصاص یافته است .
کد خبر: ۶۲۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 08 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سلام امینی در جریان بازدید از پروژه آبرسانی شهرستان ملکشاهی گفت : این پروژه چندین سال است که اغاز شده و با توجه به مشکل آب شرب این شهرستان باید هر چه زودتر این پروژه به بهر ه برداری برسد.

نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری های انجام گرفته 110 میلیارد ریال از اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی در هیئت دولت تصویب شده است.

وی افزود : سایر اعتبار این پروژه نیز از محل اعتبارات استانی و شهرستانی تأمین و تخصیص یافته و عملیات اجرایی ان نیز هم اکنون با سرعت عمل قابل قبولی در حال انجام است.

فرماندار ملکشاهی نیز گفت : برای طرح آبرسانی از سد ایلام (چم گردلان ) که در جریان سفر ریاست محترم جمهور به استان آغاز شد تا کنون بیش از 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد تاسمه اظهار کرد: این طرح شامل سه ایستگاه پمپاژ است که ایستگاه شماره 1 با اعتبار 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و ایستگاه شماره 2 نیز با اعتبار 47 میلیارد ریال در دست احداث است.

وی افزود : برای این پروژه همچنین برق فشار قوی از مرکز شهرستان با اعتبار 32 میلیارد ریال در حال انجام است که درمراحل پایانی قرار دارد.

تاسمه یادآور شد: این طرح دارای 24 کیلومتر خط انتقال است که تا کنون 6 کیلومتر انجام گرفته و فاز دوم آن با اعتبار 19 میلیارد ریال که شامل 9 کیلومتر خط انتقال است از هم اکنون اغاز شده است و که در فاز بعدی آن 9 کیلومتر دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت .

فرماندار ملکشاهی گفت : مهم ترین بخش این پروژه احداث تصفیه خانه به همراه مخزن یک هزار متر مکعبی و ایستگاه شماره 3 است که برای آن اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

محمد تاسمه با اشاره به سفر استاندار محترم در سال جاری به شهرستان و دستور ایشان مبنی بر احداث آب شیرین کن تا زمان اتمام پروژه ابرسانی در شهرستان این پروژه نیز به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت .

فرماندار ملکشاهی یکی از مشکلات اجرایی پروژه آبرسانی از سد ایلام را موضوع معارضین محلی مسیر دانست و گفت: از مردم خوب و فهیم شهرستان ملکشاهی انتظار داریم با توجه به اهمیت طرح آبرسانی که از مطالبات عمومی مردم است نهایت همکاری را با پیمانکاران داشته باشند.

شهرستان ملکشاهی دارای 5500 مشترک آب شهری و 2100 مشترک آب روستایی است.

شهرستان 30 هزار نفری ملکشاهی دارای سه شهر ارکواز ، دلگشا و مهر ، دو بخش گچی و چمزی و سه دهستان شوهان ،چمزی و کبیر کوه و 26 روستا است ./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار