رییس بازرسی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت:نظارت بر ثبت نام دانش‌آموزان بر اساس دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش انجام می گیرد
کد خبر: ۶۲۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 08 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان (بازرسی) گفت: فرآیند نظارت بر ثبت نام دانش‌آموزان استان همه ساله بر اساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ارسالی از وزارت آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.

جواد یاری با اشاره به فرآیند نظارت بر ثبت نام دانش‌آموزان که از فروردین ماه هر سال آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد، گفت: همچنین انجام امور عملیاتی و اجرایی ثبت ‌نام به مسوولین آموزش‌ها محول شده و ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مسوولیت کنترل نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد ثبت نام در نواحی، شهرستان ها، مناطق تابع استان و اداره کل آموزش و پرورش را مورد بررسی و بازرسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اصلی ترین معضل و مشکلات طبقه بندی مدارس و فاصله عملکرد برخی از مدارس است و تلاش می کنیم بین مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، شاهد و ایثارگران و ... تعادل و توازن برقرار شود.

یاری گفت: در سال جاری نحوه‌ی پذیرش دانش‌آموزان در مدارس متوسطه اول، استعدادهای درخشان و نمونه دولتی اصلاح می‌شود و در این راستا مفاد سند تحول بنیادین و حذف عوامل آسیب زا و استرس آفرین با اتخاذ شیوه‌های پرهیز از آزمون‌های زائد و توسعه آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، بالاخص در مدارس ابتدایی مد نظر خواهد بود. مدارس هیت امنایی و خاص مانند شاهد، ایثارگران و غیرانتفاعی نیز بر اساس شیوه نامه های خاص ثبت نام می شود.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اظهار کرد: ثبت نام دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی از اول خرداد ماه آغاز و تا اطلاع ثانوی استمرار خواهد داشت. سایر دوره‌های تحصیلی پس از صدور کارنامه و شیوه نامه‌های مرتبط ثبت‌نام و تا زمان مقرر ادامه خواهد یافت.

یاری در پایان افزود: با مساعی و تلاش‌های قابل تحسین اکثر مدارس، فرایند ثبت نام دانش‌آموزان به نحو شایسته‌ای مدیریت شده است.

گفتنی است، شماره تلفن های رسیدگی به شکایات در مدارس شهر کرمانشاه جهت دریافت پیشنهادات و انتقادات شهروندان گرامی به شرح ذیل است:

ناحیه یک: ۳۸۲۴۸۷۷۱

ناحیه دو: ۳۷۲۸۶۵۱۵

ناحیه سه: ۳۸۳۶۴۷۵۵

اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان کرمانشاه: ۳۸۲۳۳۷۴۸ و ۳۸۲۵۱۵۹۸

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار