مرغ امام جمعه یک پا دارد:
جدیدترین نمونه اختلاف روزهای اخیر را هم می توان در موضع گیری امام جمعه و فرماندار شهرستان چرداول جستجو کرد. دریک سو امام جمعه شهرستان در جبهه گیری کاملا غیر علمی موضوع خطر فرو رفتن شهر سرابله را در خطبه های نماز جمعه مطرح می کنند ،(موضوعی که اگر از سوی یک رسانه ای مطرح می شد ؛الان به جرم تشویش اذهان عمومی در راهرو دادگاه ها گرفتار بود!)
کد خبر: ۶۲۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 08 July 2018

تابناک ایلام::سالهاست مسئولین کشوری دچار یک سری مشکلات  مزمن شده اند ،مشکلاتی از جنس دعوا برای دیده شدن ،جنگ غنائم ،کشانیدن کوچکترین مسایل ودعواهابه درون جامعه ،خودبرتربینی  وعدم گذشت  که هر از گاهی باعث به هم ریختن اوضاع شده و هربار نیز دراین آشفته بازار وشاید هم جنگ زرگری! این مردم هستند که باید تاوان بی توجهی ها و نزاع های درون قبیله ای مسئولین را بدهند.

بارها وبارها شاهد بوده ایم در میانه سختی های زندگی ومشکلاتی که بر مردم تحمیل شده است ،مسئولین به جای پرداختن به وظایف خود وگره گشایی از مشکلات مردم ،نزاع های بی موردی را به راه انداخته وبا کشانیدن آن به  درون رسانه ها و شبکه های اجتماعی ،با یک خودزنی کاملا آشکار به فاصله بین خود ومردم افزوده ودیوار بی اعتمادی را مرتفع تر می کنند.

تازه اینکه این مشکل اخیرا از حلقه اول مدیریت ارشد کشور خارج شده وبه حلقه های پایین تر یعنی مدیران استانها وشهرستانها نیز سرایت کرده است . در استان به محض اینکه آثار حرکت کوچکی در راستای رفع مشکلات و رفع محرومیت مشاهده می شود ،انبوهی از حملات از سوی دیگر مدیران شکل می گیرد وبا حاشیه ساز های هدفمند ،اصل موضوع ر ابه گوشه رینگ رانده وحواشی را برجسته می کنند . جالب تر اینکه روز بعد در تریبون های رسمی از وحدت وهمدلی حرف می زنند!

تا استاندار بخواهد کاری را پیگیری نموده ومسایل استان را در مرکز رتق وفتق نماید یا اینکه نماینده مجلس با لابیگری برنامه دیدار با مسئولین تراز اول کشور را پیگیری کنند ،بحث های حاشیه ای اختلاف بین استاندار ونماینده را به درون گود انداخته و یا استاندار شدن نماینده ونماینده شدن استاندار را نقل محافل می کنند!ودهها نمونه ریزودرشت از همین دست!

جدیدترین نمونه اختلافی روزهای اخیر را هم می توان در موضع گیری امام جمعه و فرماندار شهرستان چرداول جستجو کرد. دریک سو امام جمعه شهرستان در جبهه گیری کاملا غیر علمی موضوع خطر فرورفتن شهر سرابله را در خطبه های نماز جمعه مطرح می کنند ،(موضوعی که اگر از سوی یک رسانه ای مطرح می شد ؛الان به جرم تشویش اذهان عمومی در راهرو دادگاه ها گرفتار بود!)

از سویی دیگر فرماندار شهرستان با استناد به نتایج آزمایشات زمین شناسی که اتفاقا برای کسب نتیجه  میلیون ها تومان آب خورد! در پیامی ویدیویی اعلام نمودند که هیچ خطر طبیعی شهر سرابله را تهدید نمی کند ومردم به شایعات بی پایه واساس گوش ندهند.

بدنبال رسانه ای شدن این موضوع ،باردیگر امام جمعه با انتشار یک پیامک به مخاطبین این چنن وعده داد که درنمازجمعه هفته آینده ( جمعه ای که گذشت ) حقایقی را در خصوص زمین لرزه های سرابله به مردم خواهند گفت !

وعده ای که در آن بوی تلاش برای اثبات ادعا یا برتری جویی در یک نزاع بی مورد به استشمام می رسد ،وعده ای به رنگ همان مشکل جاری وساری در میان حلقه های اول مدیریت کشور ،؛تلاش برای دیده شدن ،کشانیدن دعوا به درون جامعه ویا عدم گذشت !

اما گویا مرغ امام جمعه یک پا داشت و با اصرار بر موضع خویش و رد تمامی نتایج زمین شناسی  ،در خطبه های نماز  جمعه گذشته شهر سرابله گفت "اعماق شهر سرابله آسیب دیده وشهر در معرض خطر قرار دارد. مسئولین استانی باید به فکر اکیپی برای بررسی جدی این پدیده باشند".

در حالیکه فرماندار شهرستان نتیجه مطالعات زمین شناسی را انتشار داده اند ،اما امام جمعه گفت : "چند تیم زمین شناسی به شهر آمدند اما نتیجه ای در بر نداشت !وبراساس نتایج اولیه همین تیم زمین شناسی ،احتمال خطر برای شهر سرابله وجود دارد!"

جالب تر اینکه امام جمعه سرابله در بخش دیگری از سخنانشان گفتند : برای مردم هیچ کس از من دلسوز تر نیست !من وفرماندار با هم اختلافی نداریم ورسانه ها به دنبال ایجاد اختلاف نباشند .! جناب آقای امام جمعه باید بدانند که هیچ رسانه ای بدنبال ایجاد اختلاف نیست و اصولا از اختلاف بین این دو نفر هیچ خبرنگار یا اهل رسانه ای سود نمی برد ،اما این وسط بازنده اختلافات مردم هستند و رسانه ها هم جزیی از این مردم!

امام جمعه محترم بهتر بود ؛اولا این موضوع را به خطبه های نماز جمعه نمی کشانیدند. ثانیا اگر در خصوص هر موضوعی ،اختلاف دیدگاهی بین او و دیگر مسئولین شهرستان وجود دارد از طرح آن در تریبون های رسمی پرهیز نمایند. زیرا این مسایل به خودی خود بهترین سوژه برای رسانه ها به حساب می آیند!

مخلص کلام اینکه اگر ایشان به موضوع پنهانی در خصوص زمین لرزه های شهر سرابله دست یافته اند به سرعت در اختیار رسانه ها قرار دهند تا با انتشار  آن ،لزوم بررسی کارشناسی به عنوان یک مطالبه جدی از مسئولین استانی وکشوری پیگیری شود.مضافا اینکه دلسوزی برای مردم زمانی محقق می شود که از بیان هر گونه موضوعی که  آزرده شدن خاطر آنان ویا سلب امنیت روانی اشان را بدنبال دارد خودداری نماییم . اینکه مردم شهر بخاطر بیان یک موضوع بی پایه شب وروز را با دلهره سپری کرده وبه خاطر یک شایعه اقتصادشان به کلی  در معرض آسیب قرار گیرد ،نمی تواند آثار دلسوزی یک مسئول برای مردم  قلمداد شود!

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایران آباد و آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
بیشترین هزینه و خسارت از همین تریبون های رسمی و انتصابی به ملت و کشور وارد شده که خود را همه کاره شهر و کشور و کارشناس همه مسائل می دانند!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
درحال حاضر فعلا ائمه جمعه زبانگویای مردم و راستگو هستند دولتی ها که مصلحتی صحبت میکنندوقتی مشکلات بیکاری عدم کفایت دولتی ها به نمازجمعه ها کشیده میشود دیگر نمیتوان گفت ائمه جمعه حق دخالت ندارند پیامبر فرمانده جنگ سیاست مدارو مسئولیت اجتماعی هم داشت مسئول حکومت هم بود لطفا کمی مطالعه بفرمائید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار