فرماندار مسجدسلیمان گفت:خدمات ارزنده دولت در احداث پتروشیمی و پتروپالایش، اجرای پروژه آلومینیوم کاوه، احداث فرودگاه و اصلاح شبکه آب خون تازه ای در رگ های این شهر جاری کرده و نشان از خیز بلند دولت در جهت رفع محرومیت در این شهرستان است.
کد خبر: ۶۲۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 12 July 2018

علیرضا گورویی با اشاره به مهمترین اقدامات دولت در سال های اخیر در این شهرستان اظهار داشت: پتروشیمی مسجد سلیمان یکی از بزرگترین پروژه های بخش خصوصی کشور بوده که اگرچه در دولت دهم کلنگ زنی شد اما به دلایل مختلف ازجمله مشکلات مربوط به تملک اراضی، تامین نشدن منابع مالی عملا پروژه فاقد پیشرفت فیزیکی بود که عملیات اجرایی آن از ابتدای کار دولت تدبیر و امید آغاز شد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار و به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی در این شهرستان، احداث پتروشیمی مسجد سلیمان گامی موثر در جهت کاهش نرخ بیکاری است.

فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: فاز نخست این پروژه که شامل کارخانه اوره و آمونیاک است تا شهریور ماه سال 1398 به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و با راه اندازی فاز نخست آن بیش از یک هزار نفر دیگر مشغول به کار می شوند.

وی ادامه داد: پتروپالایش بختیاری مسجد سلیمان در زمینه تولید انواع گازهای صنعتی از جمله اتان، متان، پروپان به ظرفیت سالانه پنج میلیون و 675 هزار تن و تولید گوگرد استحصال شده از نفت خام به ظرفیت سالانه 40 هزار تن، تولید برش چهار کربنه به ظرفیت سالانه یک میلیون و 710 هزار تن فعالیت خواهد داشت.

 پروژه آلومینیوم کاوه تاثیر بسزایی در رونق اقتصاد این شهرستان داشته است

وی گفت:پروژه آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان نیز به همت دولت تدبیر و امید از سال 1393 عملیات اجرایی آن آغاز و در سال 1395 به بهره برداری رسید که این نیز از دیگر پروژه های اشتغالزا و تاثیرگذار در اقتصاد این شهرستان بود.

احداث باند فرودگاه مسجد سلیمان به پایان رسیده است

فرماندار مسجدسلیمان همچنین به آخرین وضعیت فرودگاه این شهرستان اشاره کرد و گفت: فرودگاه مسجد سلیمان نیز از دیگر پروژه های دولت بوده که در حال حاضر عملیات ساخت باند آن به پایان رسیده و احداث ترمینال ها نیز در حال انجام است.

 اصلاح شبکه فاضلاب شهری از خدمات ارزنده دولت است

وی تصریح کرد: بحث توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب شهری نیز از دیگر اقدامات ارزنده ای بود که به همت استاندار خوزستان و سایر مسئولان استان در ماه جاری در دستور کار قرار گرفت و بی شک با اصلاح شبکه های فاضلاب بخش عمده ای از مطالبات به حق مردم این شهرستان محقق می شود.

گورویی گفت: همچنین اصلاح شبکه آب مسجد سلیمان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 80 درصد آن انجام و 20 درصد دیگر تا پایان سال 1398 انجام می شود و با اجرای کامل این پروژه کیفیت آب این شهرستان افزایش می یابد.

حفظ تیم نفت مسجدسلیمان در رقابت های لیگ برتر امسال از اهداف اصلی است
وی همچنین درخصوص آخرین وضعیت تیم نفت مسجد سلیمان پیش از حضور در رقابت های لیگ برتر کشور گفت: وزارت نفت بر اساس قانون نمی توانست این تیم را نیز در رقابت های لیگ برتر از نظر مالی حمایت کند اما حمایت های استاندار خوزستان انگیزه اعضای کادرفنی و بازیکنان را افزایش داد.

فرماندار مسجدسلیمان افزود: اکنون بخش عمده ای از منابع مالی این تیم مشخص شده و تیم نفت مسجد سلیمان بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کرده و از آمادگی بالایی برای حضور در مسابقات لیگ برتر برخوردار است.

وی اظهار داشت: هواداران این تیم هیچ دغدغه ای برای حضور تیم نفت در رقابت های لیگ برتر نداشته باشند و این تیم باتمام قدرت برای نشان دادن فوتبال ناب خوزستانی وارد مسابقات می شود.

گورویی تصریح کرد: در این فصل از رقابت های لیگ برتر تمام تلاشمان بر این است تا این تیم را در این رقابت ها حفظ کرده و مسابقات را با نتایج خوبی پشت سربگذاریم.

وی تاکید کرد: رمز موفقیت این تیم دوری از حاشیه است که انتظار می رود هواداران نیز ما را برای تحقق این مهم همراهی کنند و امید می رود باتوجه به حمایت ها و تمهیداتی که اندیشیده شده است در این فصل بتوانیم شاهد رقابت های جذابی از تیم نفت و ماندگاری آن در رقابت های لیگ برتر باشیم.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار