در نشست خبری کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان شد
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: 60 درصد مواد مخدر قاچاق نیز از مسیرهای استان کرمان عبور می‌کند و در زمینه کالا و احشام هم این مسأله را شاهد هستیم.
کد خبر: ۶۲۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 11 July 2018

حمید ملانوری صبح امروز در نشست خبری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور در حوزه اقتصادی و اجتماعی، مبارزه با قاچاق به امر جدی‌تری تبدیل شده است تا بازار را داشته باشیم و حمایت از مصرف کننده و تولید کننده صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان داشت: بخش عمده کالای قاچاق از طریق مرزهای کشور در حوزه استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد می‌شود که استان کرمان به دلیل مجاورت با این استان‌ها تحت تاثیر قرار داشته و بخش عمده‌ای از قاچاق کالا از مسیرهای داخل و ترانزیتی استان عبور می‌کند.

ملانوری افزود: 60 درصد مواد مخدر قاچاق نیز از مسیرهای استان کرمان عبور می‌کند و در زمینه کالا و احشام هم این مسأله را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران هفتمین کشور در حوزه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی است، ادامه داد: با توجه به این میزان مصرف، بیش از 70 درصد بازار لوازم آرایشی و بهداشی در اختیار محصولات تقلبی و قاچاق است.

کاهش 45 درصدی کشفیات لوازم قاچاق آرایشی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: سال 95 بیش از 135 هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در استان کرمان کشف شد و سال 96 با توجه به مسائل توجیهی و اطلاع‌رسانی به مردم و بازاریان با کاهش 45 درصد قاچاق لوازم آرایشی مواجه بودیم.

وی گفت: سال گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی 74 هزار قلم کشفیات داشتیم که 45 درصد نسبت به سال 95 کاهش را نشان می‌دهد.

ملانوری با اشاره به میزان کشفیات کالاهای قاچاق در سال گذشته خاطرنشان کرد: در تجهیزات ماهواره‌ای 27 هزار و 52 قطعه، تجهیزات پزشکی 124 قلم، وسایل نقلیه 61 دستگاه، لوازم خانگی 730 هزار و 123 عدد، برنج 182 هزار 392 کیلو کشف شده است.

وی بیان داشت: سوخت قاچاق 972 هزار و 229 لیتر، دام قاچاق 4 هزار و 437 راس، دارو 697 قلم، خشکبار 109 هزار و 435 کیلوگرم، وسایل صوتی تصویری 327 دستگاه و مواد محترقه 93 هزار و 784 عدد کشفیات داشتیم.

ملانوری اظهار داشت: به لحاظ مقایسه‌ای، تجهیزات پزشکی 43 درصد، وسایل نقلیه 36 درصد، لوازم خانگی 4 هزار و 900 درصد، سوخت 33 درصد، دام 117 درصد، دارو 66 درصد و صوتی و تصوری 47 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی ابراز داشت: ارزش ریالی کالاهای قاچاقی که در سال گذشته کشف شده 801 میلیارد و 734 میلیون و 657 هزار ریال بوده که 36 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: آمار پرونده‌هایی که به تعزیرات حکومتی در بخش کالای قاچاق ارجاع شده است طی سال گذشته در مجموع یک‌هزار و 442 پرونده بوده که به لحاظ ریالی 113 میلیارد و 286 میلیون و 233 هزار و 657 ریال قیمت‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: سه ماهه ابتدای امسال پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی در حوزه قاچاق کالا 12 درصد افزایش را نشان می‌دهد و 532 پرونده بوده است.

ملانوری افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده امسال 38 میلیارد و 104 میلیون و 366 هزار و 647 ریال است که 109 درصد افزایش دارد.

وی ابراز داشت: یک هفته قبل دستور‌العمل ایجاد کارگروه تشخیص ایرانی و خارجی بودن مصنوعات طلا ابلاغ شده است تا در صورت قاچاق بودن با آن برخورد شود.

شایعه ممانعت از خروم استاندار سابق کرمان کذب است

ابراهیم شهریاری دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان نیز اظهار داشت: ما به دنبال مچ‌گیری از کسی نیستیم و می‌خواهیم مطالبات مردم را انجام دهیم و بحث پیشگیری را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی کالا در استان کرمان گفت: این فرد از چند ماه قبل تحت نظر و رصد اطلاعاتی قرار گرفت، وی در خارج از کشور بوده و انبار‌هایی در سیرجان، رفسنجان و کرمان دارد.

شهریاری افزود: دو تا انبارهای این فرد خاطی در کرمان با توجه به حجم بالای وسایل با دستور مقام قضایی شناسایی و پلمب شد.

وی تصریح کرد: پرونده طی سیر اطلاعاتی رصد و مشخص شد که وارد کننده لوازم خانگی است و گمرک بیش از 16 تا 17 میلیارد تومان ارزش کالاها را عنوان کرده و به نظر می‌رسد که این میزان 70 درصد قاچاق است.

شهریاری همچنین با اعلام اینکه کارت‌های سوخت آزاد از اول ماه آینده در جنوب استان کرمان جمع‌آوری می‌شوند، گفت: از ماه آینده استفاده سوخت در شهرهای جنوبی با کارت آزاد ممنوع است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزش استان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه از خروج استاندار سابق کرمان به دلیل به همراه داشتن دلار ممناعت شده است، گفت: این مسئله به صورت 100 درصد کذب است و توهین به جمهوری اسلامی است.

وی ابراز داشت: کسانی که این مسائل را بیان می‌کنند خیانتی در حق مردم استان کرمان است، نیازی نیست استاندار چنین کاری کرده باشد.

شهریاری گفت: مدیری که همه وقت خود را برای استان گذاشت و حتی حقوق دولتی خود را نگرفت، به جای قدردانی از آنها چنین مسائلی را در توهین به وی مطرح می‌کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار