کد خبر: ۶۲۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ 11 July 2018

چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به مناسبت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تابناک بندرعباس ، نقل قول از روابط عمومی بهزیستی هرمزگان غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی هرمزگان در این نشست ، ضمن ارائه گزارش عملکرد بهزیستی در سال ۹۶ ، از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای ۷۱هزار و ۶۹۰ کودک در یکهزار و ۱۹۲ پایگاه سنجش بینایی خبر داد و اظهار داشت : این طرح با هدف شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی و پیشگیری از نابینایی و کم بینایی کودکان در بزرگسالی همه ساله در پایگاه های ثابت و سیار اجرا و در سال گذشته ۲هزار و ۴۶۲ کودک دارای اختلالات بینایی شناسایی شدند.

وی تعداد مراکز شبانه روزی و خدمت در منزل را بر حسب معلولیت به ترتیب ۷و ۸ مرکز عنوان کرد و افزود : در سال ۹۶ تعداد ۴۷۰ معلول جسمی حرکتی ، بیمار روانی مزمن ، معلول ذهنی و سالمند از خدمات شبانه روزی و ۴۵۰ معلول جسمی حرکتی و بیمار روانی مزمن از خدمات در منزل بهره مند گردیدند.

مدیر کل بهزیستی تعداد اشتغال ایجاد شده در سال ۹۶ را یک هزار و ۲۲۲ مورد عنوان کرد و افزود : میزان جذب تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی در سال گذشته ، ۹۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی اظهار داشت : در سال ۱۳۹۶ برنامه اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کل کشور گسترش یافت و در حال حاضر تمامی شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار نفر در استان دارای برنامه اورژانس اجتماعی می باشند.

رنجبر کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی آحاد جامعه  را از اهداف کلی و ارائه خدمات تخصصی رایگان ، به موقع و در دسترس گروه های هدف ، ارتقای برنامه ها در جهت توانمندسازی مراجعین در ابعاد مختلف ، توسعه برنامه های ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی و همچنین توسعه و تقویت برنامه اورژانس اجتماعی در سطح استان را از اهداف اختصاصی این برنامه عنوان کرد.

غلامحسین رنجبر گفت : اورژانس اجتماعی در کل با چهار محور طراحی شده است که شامل : خط تلفن ۱۲۳ ، تیم های خدمات اجتماعی سیار ، مراکز مداخله در بحران و پایگاه های خدمات اجتماعی می باشد.

رنجبر افرادی که در معرض کودک آزاری ، همسر آزاری ، والد آزاری ، معلول آزاری وخشونت خانگی قرار گرفته اند ، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند ، کلیه افرادی که در بحران ناشی از بلایای طبیعی و غیرطبیعی گرفتار شده اند، زوجین متقاضی طلاق و افراد ، دارای اختلافات حاد خانوادگی ، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ، کودکان خیابانی و کار ، مبتلایان به اختلال هویت جنسی ، دختران و پسران فراری و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند را خدمت گیرندگان برنامه اورژانس اجتماعی معرفی کرد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان تصریح کرد : در استان هرمزگان ۱۰ مراکز مداخله در بحران ، ۱۰ مرکز خط تلفن اورژانس اجتماعی ( ۱۲۳)، ۱۰ تیم خدمات سیار اجتماعی و ۷ پایگاه خدمات اجتماعی فعالیت دارند.

محمد علی سلیمی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به لزوم همکاری و هماهنگی بین مدیران عضو شورای هماهنگی گفت : با توجه به مناسبت پیش رو در ادارات بهزیستی و تامین اجتماعی لازم است مدیران ضمن افزایش تعاملات بین بخشی و فراسازمانی بر استفاده از ظرفیت دستگاهها اهتمام ورزیده و در جهت ارائه فعالیتها ، آگاهسازی و اطلاع رسانی تلاش نمایند.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر توجه ویژه مدیران در بحث مناسب سازی اماکن عمومی ، از ارزیابی عملکرد مدیران براساس جداول امتیازبندی در پایان سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار