معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: اجرای سد گلال نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر: ۶۲۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 12 July 2018

 به گزارش تابناک ایلام، احمد کرمی  افزود: این پروژه در کوتاه مدت مشکل آب شرب ۳۲ روستای بخش چوار را رفع و در دراز مدت به کمک تامین آب شرب شهر چوار و بخشی از شهر ایلام خواهد آمد.

کرمی، برآورد اولیه اجرای این پروژه را ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این هزینه شامل ایستگاه پمپاژ، خط انتقال، تصفیه خانه، مخازن و شبکه می شود.

وی اجرای این پروژه را نیازمند اخذ مجوزهای لازم از وزارت نیرو دانست و تصریح کرد: مطالعات دقق اجرای پروژه از نظر فنی، اجتماعی، پدافندی، اقتصادی و کیفیتی باید انجام شود.

معاون استانداری ایلام، تامین آب شرب روستاهای دهستان گنجوان را از طریق سامانه گرمسیری ممکن دانست و اظهار داشت: به محض رسیدن آب سامانه به استان این پروژه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی، توجه دولت به تامین آب روستاهای استان را چشمگیر ارزیابی کرد و ادامه داد: هم اکنون نزدیک به ۹۸ و نیم درصد از ۵۸۰ روستای استان ایلام تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

کرمی، جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی را ۱۷۰ هزار نفر اعلام وتصریح کرد: از ۵۸۰ روستای استان، هم اکنون آب شرب ۵۶ روستا به صورت سیار تامین می شود که با تعریف مجتمع های آبرسانی، در پی رفع مشکل آنان هستیم.

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار