کد خبر: ۶۲۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 13 July 2018

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید زمانی می‌رسد که ایرانی‌ها برای یک توافق جدید با وی تماس خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری که پس از پایان نشست سران ناتو در بروکسل داشت، با اشاره به موضوع ایران، مدعی شد: «ایران نسبت به گذشته با احترام بیشتری با ما رفتار می‌کند. زمانی می‌رسد که آن‌ها به من زنگ بزنند و از من برای یک توافق درخواست کنند و ما توافق خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ در خصوص سازمان ناتو و مشارکت اعضا در هزینه‌های این نهاد نظامی گفت:‌ «من به آن‌ها گفتم که اگر به میزان بسیار قابل‌ملاحظه‌ای به تعهدات (مالی) خود پایبند نباشند، بسیار ناراحت خواهم شد ... من به ناتو باور داریم.»

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان خروج از ناتو بدون تصویب کنگره گفت:‌ «فکر می‌کنم که احتمالا بتوانم، اما این کار ضرورتی ندارد. [سران کشورهای عضو ناتو] امروز به [افزایش مخارج نظامی] متعهد شدند» مسئله‌ای که پیشتر هرگز درباره آن تعهد نداده بودند، «همه افراد حاضر در محل نشست از من تشکر کردند، یک روح جمعی بسیار عالی در نشست برقرار بود. بسیار متحد، بسیار قوی، مشکلی نبود ... ناتو هم‌اکنون از دو روز پیش خیلی قوی‌تر است.» به گفته ترامپ، سران ناتو درباره ارقامی تصمیم گرفتند که «پیشتر هرگز انجام نشده و یا مشاهده نشده است.»

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چین گفت: «هم‌اکنون در یک نبرد تجاری با چین هستیم، اما نهایتا این مسئله به نتیجه خواهد رسید.»

وی همچنین در خصوص همتای روسی‌اش گفت: «من نمی‌خواهم که پوتین یک تهدید امنیتی برای اروپا یا ایالات متحده باشد و به همین خاطر است که ما ناتو را داریم ... عدم افزایش سلاح‌های جهانی در هیچ جایی از جهان و عدم وقوع هیچ نزاع دیگری هدف نهایی ما با پوتین خواهد بود.»‌

به گفته رئیس جمهوری آمریکا، «پوتین یک رقیب است، نه یک دشمن و من به اندازه کافی را نمی‌شناسم که او را دوست بنامم. امیدوارم که پوتین یک دوست باشد.»

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار