امام جمعه تبریز:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه خطاب به آقایان مسوول گفت: البته نباید مقصر را مردم دانست چراکه چه بر سر تدبیر و چاره‌اندیشی آمده است و چرا باید تماس داشته باشیم که ۴۰۰ جوجه در مرغداری به خاطر قطعی برق تلف شده و یخچال‌ها دچار اشکال شده است؟
کد خبر: ۶۲۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 13 July 2018
 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به عملیات روانی مقامات آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: روزهای اخیر مقامات آمریکا به عملیات روانی خود نسبت به ایران شدت بخشیده و در رابطه با بازگشت تحریم‌ها بزرگنمایی‌های زیادی می‌کنند.

وی افزود:این  در حالی است که کارشناسان معتقدند به هیچ وجه امکان توقف صادرات نفت ایران وجود نداشته و دولت‌های مختلف بر تداوم تجارت با ایران تاکید کردند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به سفر معاون وزیر آمریکا به منطقه، گفت: او در این سفر از کشورهای عرب خواسته که در تحریم‌ها علیه ایران با آمریکا همراهی کنند ولی در حقیقت همه این کارها نشان از آن است که آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران تنها مانده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: حتی مجامع بین‌المللی هم از اقدام آمریکا حمایت نکرده است و اتحادیه اروپا با یک بسته پیشنهادی اعلام کردند که حاضر به خرید روزانه یک میلیون بشکه نفت از ایران هستند. 

وی با بیان اینکه کشور چین نه تنها آمریکا را حمایت نکرده بلکه در جنگ تجاری نیز خرید نفت از آمریکا را کاهش داده است، افزود: کشور چین در یک اقدام جالب، برای تمام کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه ویژه‌ای گذاشته است که این کار زیانی بزرگ برای آمریکا محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه آمریکا نسبت به سال ۹۱ در انزوا قرار دارد، توضیح داد: آمریکا تلاش می‌کند تا این ضعف خود را با عملیات روانی و تبلیغات گسترده جبران کرده و مردم ایران را نگران کند.

وی متذکر شد: مردم عزیز کشورمان باید هوشیار بوده و تحت تاثیر و القاهای دشمن قرار نگیرند چراکه ما شرایط به مراتب سخت‌تر از امروز مانند دوران دفاع مقدس و مابین سال ۹۱ تا ۹۴ را دیده‌ و پشت سر گذاشته‌ایم.

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: مردم با آگاهی و بصیرت تمام و تبعیت از رهبری که راهبرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را مطرح کرده‌اند، می‌توانند توطئه دشمن را خنثی سازند.

 

مسوولان اقدام عملی برای بهبود معیشت مردم انجام دهند

وی با تاکید به اینکه مسوولان باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنند، تصریح کرد: جای تعجب دارد که وقتی از ماه‌های قبل گمانه‌زنی برای خروج آمریکا از برجام بود و با وجود تدابیر و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با معیشت مردم، مسوولان تمهیدات لازم را به موقع پیش‌بینی نکرده‌اند.

آل‌هاشم افزود: البته در روزهای اخیر شاهد ثبات در برخی بازارها بودیم و امیدواریم مسوولان کوتاهی گذشته خود را جبران کنند و نسبت به بهبود معیشت مردم تلاش کنند. 

وی ضمن خوش‌آمدگویی به نماینده رهبر معظم انقلاب در حج و زیارت گفت: از بابت قطعی برق در مصلا از میهمان گرامی عذرخواهی می‌کنم.

آل‌هاشم در اعلام مناسبت‌های تقویمی در هفته آتی، بیان کرد: هفته حج را پیش‌رو خواهیم داشت و باید از این فرصت برای بیان عقاید مسلمانان استفاده کرد و از ابعاد ویژه این ماه بهره برد زیرا این ماه بهترین مکان و زمان برای بیان مواضع مسلمانان است.

وی با تاکید به اینکه آل‌سعود راه حج واقعی را بر مسلمانان بسته است ولی این موسم اتحاد مسلمانان در جای جای دنیا بوده و خواهد بود، گفت: در سایه مدیریت ، تدبیر و مدیریت حجت‌الاسلام قاضی عسگر و درایت رهبری، سال گذشته حج مناسبی برگزار شد و امیدواریم امسال نیز چنین باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به صرفه‌جویی ۱۰ درصدی برق خانه‌ها، گفت: از این طریق می‌توان ۶ مرکز ۸ مگاواتی برق ایجاد کرد ولی متاسفانه ایران رتبه نوزدهم در مصرف انرژی در دنیا را دارد.

وی ادامه داد: مصرف ایران ۸۰ میلیونی از برق، معادل کشور با جمعیت ۲۰۰میلیونی است و این نشان از پرمصرف بودن کشور است.

 

چه بر سر تدبیر و چاره‌اندیشی آمده است؟

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه خطاب به آقایان مسوول گفت: البته نباید مقصر را مردم دانست چراکه چه بر سر تدبیر و چاره‌اندیشی آمده است و چرا باید تماس داشته باشیم که ۴۰۰ جوجه در مرغداری به خاطر قطعی برق تلف شده و یخچال‌ها دچار اشکال شده است؟

وی ادامه داد: دیروز در خیابان بهشتی تبریز چرا باید ۸ ساعت قطعی برق باشد و تماس‌های زیادی از مردم در این رابطه داشته باشم؟ 

امام جمعه تبریز گفت: با اینکه قطعی برق یک مسئله کشوری است ولی باید مسوولان تدبیر و مدیریت لازم را داشته باشند چراکه این موضوعات مشکلات مردم را افزایش داده و فشار بر آنها وارد می‌کند.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: مگر سال‌های گذشته هوا خیلی خنک بود یا با چنین مشکلاتی روبه‌رو نبودیم؟ به هر حال صرفه‌جویی در آب و برق ضرورت داشته و هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی در ادامه تشریح مناسبت‌های تقویمی هفته، به فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: این نهاد یکی از ارکان اصیل نظام اسلام و ضامن سلامت قوانین و حافظ قوانین اساسی در جمهوری اسلامی ایران است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: هفته بهزیستی و تامین اجتماعی را در هفته آتی خواهیم داشت از این‌رو از تمام آقایان و بانوان خیر و کارکنان بهزیستی و تامین اجتماعی قدردانی می‌کنم چراکه آنها اجر زیادی در پیشگاه خداوند دارند. فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار