امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام وضعیت و میزان برخی آسیب های اجتماعی را نگران کننده دانست و تاکید کرد: پیشگیری و مهار این معضل های فردی و اجتماعی نیازمند کاربست راهکارهای علمی است.
کد خبر: ۶۳۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 14 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی در دیدار مدیر کل و جمعی از کارکنان بهزیستی ایلام نقش این نهاد حمایتی و تخصصی را در مقابله با آسیب هایی چون طلاق، اعتیاد و حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تعیین کننده ذکر کرد.

وی گفت: بهزیستی با توجه به توان ، تخصص و تجربه می تواند در راستای کنترل آسیب های اجتماعی گام های بلندی بردارد.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: رسالت بهزیستی در خدمت رسانی به مردم و جامعه مقدس اما سنگین و مهم است.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به مشکل مسکن برخی از مددجویان و توانخواهان بهزیستی بر ضرورت مشارکت مردم برای رفع مشکل تامین سرپناه و سایر مشکلات این افراد تاکید کرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست به مناسبت هفته بهزیستی با تصریح بر رشد روز افزون آسیب های اجتماعی در زمینه طلاق، اعتیاد و غیره در جامعه و این استان گفت: این مساله به دغدغه رهبر معظم انقلاب و دولتمردان تبدیل شده و ضرورت عزم همگانی را می طلبد.

زهرا همتی بیان کرد: بار اصلی کاهش این نگرانی بر عهده این بهزیستی بوده و این سازمان در این زمینه بصورت جدی پیگیر است.

وی ارایه خدمات مشاوره ای به یک هزار و 500نفر، آموزش شش هزار نفر در زمینه پیش از ازدواج، 20هزار تماس با مراکز مشاوره، ارایه 2 هزار و 200مورد مشاوره ژنتیک به زوج های جوان، آموزش پیشگیری از معلولیتبه یک هزار و 500نفر و غربالگری بینایی 10هزار نوزاد را از جمله خدمات این سازمان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها در سال گذشته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 111واحد مسکونی مددجویان توسط بنیاد برکت احداث شده بر لزوم مشارکت مردم برای ارایه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف تاکید کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار