معاون امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن ؛
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سه هزار طرح هادی به طور متوسط سالانه در مناطق روستایی کشور اجرا می شود.
کد خبر: ۶۳۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 14 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  هادی درفشی در آیین معرفی مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان ایلام بر لزوم توجه به تحقق توسعه روستایی با محوریت گردشگری تاکید کرد و از گردشگری به عنوان ظرفیت مناسب و مغفول توسعه روستایی در استان های تاریخی چون ایلام نام برد.

وی گفت: فراهم کردن شرایط و از جمله احیای طرح های معماری سنتی برای ورود گردشگران به روستاها علاوه بر تقویت اقتصاد محلی ،سبب حفظ و انتقال تاریخ و تمدن گذشتگان می شود.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن اجرای طرح هادی را از ضرورت های رونق گردشگری روستایی عنوان کرد و افزود: سه هزار طرح هادی به طور متوسط سالانه در مناطق روستایی کشور اجرا می شود.

این مسئول اظهار داشت: تاکنون طرح هادی در سطح 16 هزار روستا اجرا شده است .

درفشی با اشاره به بهسازی مسکن های روستایی به عنوان یکی دیگر از برنامه های محوری بنیاد مسکن گفت: 200 هزار واحد مسکن روستایی به طور متوسط درهرسال با همراهی بانک ها و مشارکت روستاییان بازسازی می شود که این روند تا بهسازی همه واحدهای مسکونی فرسوده روستایی ادامه می یابد.

وی ساخت مسکن برای محرومان به خصوص خانوارهای روستایی دارای 2 معلول را از دیگر رویکردها و دغدغه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ذکر کرد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: رونق تولید و اشتغال در روستاها نیازمند توجه همه نهادهای مسئول از ان جمله بنیاد مسکن است.

احمد کرمی روستاها را محور تولید و صادرات محصولات در کشور دانست و افزود: توسعه روستایی باید مورد توجه مسولان قرار گیرد.


حبیب الله محبی در این مراسم به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان ایلام معرفی و از فریادرس شهبازی مدیرکل قبلی این بنیاد تقدیر شد. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار