سخنگوی شورای شهر یزد:
سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه اتباع بیگانه تهدید جدی برای بافت تاریخی یزد به‌حساب می‌آید، گفت: از مسئولان استان می‌خواهیم حداقل در خصوص جابه جایی سکونت اتباع بیگانه در بافت تاریخی تصمیمی جدی بگیرند.
کد خبر: ۶۳۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 15 July 2018

 محسن عباسی‌هرفته در هشتاد و سومین جلسه شورای شهر یزد گفت: با توجه به اینکه اهمیت ثبت جهانی یزد برای مسئولان و مردم تبیین نشده است؛ اما تبریکات جهانیان به ما در کنفرانس‌های جهانی نشان‌دهنده این است که این مسئله برای دنیا اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های یزد را به جهانیان بشناسیم؛ زیرا شهر جهانی نیازمند روابط گسترده با دنیاست، افزود: باید تدابیر اندیشیده شود تا زندگی مردم در بافت تاریخی دچار مشکل نشود.

سخنگوی شورای شهر یزد از تشکیل نشدن کارگروه‌های بافت جهانی در یک سال گذشته گلایه‌مند بود و اظهار داشت: شیب مناسبی در خدمات‌دهی نداشته‌ایم و بدنه دولت وظایف خود را به‌خوبی انجام نداده است.

عباسی‌هرفته یکی از علل این موضوع را تغییرات مدیریتی در استان پس از ثبت جهانی دانست و اذعان داشت: پس‌ازاین رویداد مهم بود که مجموعه مدیریت ارشد استان، شورای شهر و شهرداری دستخوش تغییرات مدیریتی شد.

این مقام مسئول یکی از دلایل ثبت بافت تاریخی را پویایی وزنده بودن این بافت برشمرد و عنوان کرد: نباید یا برخوردهای سلبی سکونت مردم در بافت تاریخی را دچار مشکل کنیم و به‌جای اینکه به مردم بگوییم دست نزنید باید راه‌حل بدهیم که چگونه دست بزنند.

وی بابیان اینکه اتباع بیگانه تهدید جدی برای بافت تاریخی یزد به‌حساب می‌آید، ابراز داشت: بافت تاریخی یزد حکم مهمان‌خانه شهر را دارد و پذیرایی مهمانان خارجی و داخلی است؛ اما محل زندگی اتباع بیگانه شده که ازنظر فرهنگی و اجتماعی سنخیتی با این بافت ندارند.

سخنگوی شورای شهر یزد در پایان با اشاره به اینکه باید شرایطی را به وجود بیاوریم که اصیل‌ترین مردم یزد در این بافت سکونت داشته باشند، خاطرنشان کرد: از مسئولان استان می‌خواهیم حداقل در خصوص جابه‌جایی سکونت اتباع بیگانه در بافت تاریخی تصمیمی جدی بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار